Mercedes wycofa się z Formuły E. Tak samo jak Audi i BMW

Mercedes jest kolejną marką, która oficjalnie ogłosiła pożegnanie z Formułą E. Elektryczny odpowiednik królowej motorsportu cieszy się coraz mniejszym zainteresowaniem fabrycznych zespołów. Niedawno podobne decyzje podjęli Audi i BMW.

Po sezonie 2022 Mercedes skupi się głównie na spalinowej Formule 1.Po sezonie 2022 Mercedes skupi się głównie na spalinowej Formule 1.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Daimler
Aleksander Ruciński

Sezon 2022 będzie ostatnim dla Mercedesa w Formule E. Firma ze Stuttgartu postanowiła wycofać się z elektrycznej serii, by skupić się wyłącznie na Formule 1.

"Idziemy dalej, koncentrując wysiłki w motorsporcie na Formule 1, która jest najskuteczniejszym laboratorium do opracowania i sprawdzania zrównoważonych oraz skalowalnych technologii przyszłości" - możemy przeczytać w oświadczeniu Mercedesa.

Decyzja jest tym bardziej zaskakująca, że ogłoszono ją tuż po wielkim sukcesie jakim było zdobycie mistrzostwa w sezonie 2021 przez holenderskiego kierowcę. Nycka de Vriesa oraz tytułu najlepszego zespołu.

W grudniu 2020 roku na podobny krok zdecydowało się Audi i BMW. Obie marki ogłosiły, że kończą przygodę z Formułą E wraz z sezonem 2021. Czy odejście 3 dużych graczy będzie początkiem końca rywalizacji, która przez wielu była postrzegana jako przyszła alternatywa dla F1?

Raczej nie, gdyż w grze wciąż pozostaje wiele interesujących zespołów, także fabrycznych jak Jaguar, DS czy Nissan. Pytanie tylko na jak długo...

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem