Tanie elektryki szybko nie nadejdą. Tak przynajmniej sądzi GM 

Według dyrektorki generalnej koncernu General Motors, do końca obecnej dekady nie uświadczymy na rynku konkurencyjnych aut elektrycznych w przedziale cenowym 30-40 tys. dolarów. Mary Barra wbija również szpilkę Tesli.

Chevrolet Equinox EVChevrolet Equinox EV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Chevrolet
Kamil Niewiński

Chociaż na przełomie 2022 i 2023 roku Tesla zmagała się z poważnymi problemami, początek bieżącego roku z pewnością może zaliczyć do udanych. Jej Model Y jest obecnie najpopularniejszym samochodem na świecie, a obniżenie cen i zmiana polityki marketingowej wpływa dość pozytywnie na sprzedaż aut. Nie wszyscy w branży jednak są skorzy do chwalenia amerykańskiej marki.

Jedną z tych osób jest Mary Barra, dyrektorka generalna koncernu General Motors. Podczas ostatniej konferencji wspomniała ona, co cytuje portal InsideEV’s, że mimo widocznej przewagi Tesli i wzrostu jej znaczenia na rynku, obecny stan rzeczy jest tymczasowy. Jako powód Barra podaje brak w ofercie przystępnych cenowo aut elektrycznych, co nie może przynieść stabilnego wzrostu przez lata.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla uniknęła kolizji. Imponujące działanie autopilota

Z drugiej strony CEO General Motors przyznała, że obecnie nie widzi szans na pojawienie się do końca obecnej dekady dobrych i przystępnych cenowo elektryków, czyli takich w przedziale cenowym 30-40 tys. dolarów (125-165 tys. zł). 

Kłóci się to z najnowszymi planami koncernu. Już niedługo na rynek trafi bowiem elektryczna odmiana Chevroleta Equinoxa w cenie... 30 tys. dolarów. Mimo że Barra wspomniała podczas tej samej konferencji, że obecnie trudno jest sprzedawać tanie elektryki z uwagi na cenę ich produkcji, takie słowa w obliczu tej premiery wydają się dziwnym zabiegiem, który nie stawia elektrycznego Equinoxa w dobrym świetle.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie