Tanie elektryki szybko nie nadejdą. Tak przynajmniej sądzi GM 

Według dyrektorki generalnej koncernu General Motors, do końca obecnej dekady nie uświadczymy na rynku konkurencyjnych aut elektrycznych w przedziale cenowym 30-40 tys. dolarów. Mary Barra wbija również szpilkę Tesli.

Chevrolet Equinox EVChevrolet Equinox EV
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Chevrolet
Kamil Niewiński

Chociaż na przełomie 2022 i 2023 roku Tesla zmagała się z poważnymi problemami, początek bieżącego roku z pewnością może zaliczyć do udanych. Jej Model Y jest obecnie najpopularniejszym samochodem na świecie, a obniżenie cen i zmiana polityki marketingowej wpływa dość pozytywnie na sprzedaż aut. Nie wszyscy w branży jednak są skorzy do chwalenia amerykańskiej marki.

Jedną z tych osób jest Mary Barra, dyrektorka generalna koncernu General Motors. Podczas ostatniej konferencji wspomniała ona, co cytuje portal InsideEV’s, że mimo widocznej przewagi Tesli i wzrostu jej znaczenia na rynku, obecny stan rzeczy jest tymczasowy. Jako powód Barra podaje brak w ofercie przystępnych cenowo aut elektrycznych, co nie może przynieść stabilnego wzrostu przez lata.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla uniknęła kolizji. Imponujące działanie autopilota

Z drugiej strony CEO General Motors przyznała, że obecnie nie widzi szans na pojawienie się do końca obecnej dekady dobrych i przystępnych cenowo elektryków, czyli takich w przedziale cenowym 30-40 tys. dolarów (125-165 tys. zł). 

Kłóci się to z najnowszymi planami koncernu. Już niedługo na rynek trafi bowiem elektryczna odmiana Chevroleta Equinoxa w cenie... 30 tys. dolarów. Mimo że Barra wspomniała podczas tej samej konferencji, że obecnie trudno jest sprzedawać tanie elektryki z uwagi na cenę ich produkcji, takie słowa w obliczu tej premiery wydają się dziwnym zabiegiem, który nie stawia elektrycznego Equinoxa w dobrym świetle.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Pierwsza jazda: BYD Atto 2 DM-i – nowy bohater taksówkarzy
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
Premiera: Porsche Cayenne - najlepszy elektryk na świecie?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀