Tanie elektryki z Chin podbiją Europę? Nio zamierza uruchomić nową markę

Nio to chiński producent pojazdów elektrycznych wyróżniających się osiągami i luksusowym charakterem. Auta Nio nie są tanie, lecz niebawem może się to zmienić. Chińczycy planują bowiem uruchomienie tańszej marki w Europie.

Nio EL6SUV EL6 to jedna z propozycji Nio
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Wysokie ceny wciąż są jednym z głównych hamulców rozwoju elektromobilności. Chętni na zakup auta elektrycznego muszą być gotowi na spore wydatki. Na szczęście producenci coraz chętniej spoglądają w stronę mniej zamożnych klientów. Mowa nie tylko o Volkswagenie czy koncernie Stellantis, ale i chińskim Nio.

Firma właśnie ogłosiła, że w 2025 roku wystartuje z budżetową marką Firefly, skierowaną do osób poszukujących taniego, elektrycznego środka transportu. Jej głównym obszarem działania ma być Europa. Niestety póki co Nio nie przedstawiło planowanego portfolio ani przewidywanych cen. Trudno więc powiedzieć, co zdaniem Chińczyków znaczy "tanio"

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pierwsze plany uruchomienia tańszej podmarki pojawiły się w 2021 roku. Nio zapowiedziało wówczas, że inspiruje się podziałem występującym między Volkswagenem i Audi czy między Toyotą i Lexusem.

Oznacza to, że Chińczycy prawdopodobnie nie zejdą do poziomu najtańszych propozycji pokroju Dacii, lecz będą celować raczej w środek rynku, gdzie jest najwięcej klientów. Na szczegóły musimy jednak jeszcze poczekać.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy