Test: Volvo XC40 P8 Recharge – mały SUV za 290 tysięcy. Czy technika jest tego warta?

Dwa silniki na osiach, napęd na cztery koła, klatka bezpieczeństwa wokół akumulatorów i zaskakująco dobre prowadzenie – to pomysł Volvo na miejskiego SUV-a. Ale jak to wszystko wypada w rzeczywistości? Zapraszam na film.

Mateusz Raczyński

Volvo XC40 P8 Recharge – test wideo

Decyzję o produkcji elektrycznego Volvo XC40 podjęto w 2017, a już dwa lata później produkcyjny model trafiał do klientów – takie tempo u producenta samochodów jest zaskakujące. Jednak dopiero w 2021 roku Volvo XC40 Recharge przyjechał do Polski, bo wcześniej sprzedawany był na rynkach bardziej zainteresowanych samochodami elektrycznymi.

Deklarowany zasięg to ponad 400 km i zbliżenie się do niego jest całkiem możliwe. Pomaga w tym system rekuperacji, który pozwala odzyskiwać energię podczas hamowania. Nie mamy jednak bezpośredniego podglądu na zasięg w kilometrach. Volvo zdecydowało się go pokazywać tylko w formie procentowej, a konkretny dystans do rozładowania pokazuje, dopiero kiedy włączy się "rezerwa". Czy to problem? Niekoniecznie, bo jeśli tylko korzystamy z pokładowej nawigacji, bierze ona pod uwagę zużycie prądu i wyznacza trasy z uwzględnieniem ładowarek.

Dodam jeszcze, że sam napęd Volvo XC40 Recharge nie jest nowością w koncernie – Polestar 2 korzystał z niego już wcześniej, ale z przygodami, które w pewnym momencie wiązały się z akcją serwisową obejmującą tysiące samochodów.

Tutaj pozbyto się już tych problemów, ale czy zostały inne? Dowiecie się z filmu.

Wybrane dla Ciebie
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut