Test: Volvo XC40 P8 Recharge – mały SUV za 290 tysięcy. Czy technika jest tego warta?

Dwa silniki na osiach, napęd na cztery koła, klatka bezpieczeństwa wokół akumulatorów i zaskakująco dobre prowadzenie – to pomysł Volvo na miejskiego SUV-a. Ale jak to wszystko wypada w rzeczywistości? Zapraszam na film.

Mateusz Raczyński

Volvo XC40 P8 Recharge – test wideo

Decyzję o produkcji elektrycznego Volvo XC40 podjęto w 2017, a już dwa lata później produkcyjny model trafiał do klientów – takie tempo u producenta samochodów jest zaskakujące. Jednak dopiero w 2021 roku Volvo XC40 Recharge przyjechał do Polski, bo wcześniej sprzedawany był na rynkach bardziej zainteresowanych samochodami elektrycznymi.

Deklarowany zasięg to ponad 400 km i zbliżenie się do niego jest całkiem możliwe. Pomaga w tym system rekuperacji, który pozwala odzyskiwać energię podczas hamowania. Nie mamy jednak bezpośredniego podglądu na zasięg w kilometrach. Volvo zdecydowało się go pokazywać tylko w formie procentowej, a konkretny dystans do rozładowania pokazuje, dopiero kiedy włączy się "rezerwa". Czy to problem? Niekoniecznie, bo jeśli tylko korzystamy z pokładowej nawigacji, bierze ona pod uwagę zużycie prądu i wyznacza trasy z uwzględnieniem ładowarek.

Dodam jeszcze, że sam napęd Volvo XC40 Recharge nie jest nowością w koncernie – Polestar 2 korzystał z niego już wcześniej, ale z przygodami, które w pewnym momencie wiązały się z akcją serwisową obejmującą tysiące samochodów.

Tutaj pozbyto się już tych problemów, ale czy zostały inne? Dowiecie się z filmu.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie