Toyota Yaris GR Sport z napędem hybrydowym. Inspirowana hot hatchem

Spokojnie, to nie jest pierwszy usportowiony hatchback z napędem hybrydowym, ale Yaris GR Sport jest ciekawą i obecnie jedyną taką propozycją na rynku. Nie zdziwię się, jeśli podbije serca Polaków. Choć Toyota oferuje tańszą, a zarazem mocniejszą i szybszą wersję tego modelu.

Toyota Yaris to pierwszy z zapowiadanych modeli z linii GR Sport.Toyota Yaris to pierwszy z zapowiadanych modeli z linii GR Sport.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Już i tak hybrydy Toyoty to zrobiły. Japońska marka sprzedaje najwięcej takich samochodów w Polsce, a udział hybryd w wyborze rodzaju napędu rośnie na potęgę.

Co ciekawe, rośnie też udział samochodów usportowionych segmentu B i C, czego zresztą wyrazem są liczne premiery tzw. hot hatchy i warm hatchy. Mowa ogólnie o stosunkowo tanich samochodach o sportowym wyglądzie i dobrych osiągach.

Zobacz test Toyoty Yaris GRMN w wykonaniu Mateusza Żuchowskiego:

Toyota Yaris GR Sport vs. Yaris GRMN

W ubiegłym roku zadebiutowała Toyota Yaris GRMN, czyli pełnowartościowy hot hatch segmentu B, którym mieliśmy okazję jeździć. Na torze sprawdził go Mariusz Zmysłowski i Mateusz Żuchowski, a w drogowym teście trafił do Mateusza Lubczańskiego. Auto każdemu z nich się spodobało, ale barierą była dostępność (400 sztuk na Europę) oraz cena wynosząca blisko 140 tys. zł.

Toyota Yaris GR Sport
Toyota Yaris GR Sport © fot. mat. prasowe

Aby te dwa problemy rozwiązać, Toyota przygotowała bardziej przystępny model inspirowany GRMN, ale bez MN w nazwie, za to ze Sportem. Również ze słabszym napędem.

O ile GRMN legitymuje się mocą 212 KM, tak GR Sport tylko 100 KM. Ma napęd hybrydowy, znany ze zwykłego Yarisa i pod tym względem nie ma żadnych rewelacji.

Toyota Yaris GR Sport
Toyota Yaris GR Sport © fot. mat. prasowe

Wartością dodaną jest tu usportowione zawieszenie będące pochodną doświadczeń zdobytych przy modelu GRMN. Z amortyzatorami Sachs Performance i skróconymi sprężynami prowadzi się pewniej i szybciej reaguje na ruchy kierownicą. Auto otrzymało także czarne 17-calowe aluminiowe koła z oponami Bridgestone Potenza RE50 205/45 R17.

Toyota Yaris GR Sport
Toyota Yaris GR Sport © fot. mat. prasowe

Wizualnie na tle standardowych modeli wyróżnia się dachem w kolorze Eclipse Black, kontrastującym z kolorem nadwozia. Są też elementy dekoracyjne z linii GR, m.in. spojler dachowy. Auto ma też przyciemniane szyby i czarne oprawy świateł przeciwmgielnych.

Toyota Yaris GR Sport
Toyota Yaris GR Sport © fot. mat. prasowe

We wnętrzu znajdziecie sportowe przednie fotele, czarną tapicerkę z mikrofibry oraz kontrastujące z nią białe przeszycia i dekoracje. Yaris GR Sport jest wyposażony w system multimedialny TAS500 z Android Auto i Apple CarPlay.

Samochód wyceniono na 79 900 zł, czyli 1000 zł więcej od wersji Selection. Jest też o 10 400 zł droższy od… mocniejszej odmiany 1.5 Dual VVT-i. Generuje ona bowiem 111 KM mocy i z automatyczną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h szybciej o 0,8 s. Czy to oznacza, że Yaris GR Sport rozpędzający się do tej prędkości w 12 s nie ma sensu? Ma, bo w tej klasie bardziej chodzi o wygląd niż osiągi.

Warto zaznaczyć, że jest to pierwszy, ale nie ostatni model z linii usportowionej GR Sport. W przyszłości najpewniej doczekamy się podobnej Corolli, być może także C-HR oraz RAV4.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯