Toyota Yaris GR Sport z napędem hybrydowym. Inspirowana hot hatchem

Spokojnie, to nie jest pierwszy usportowiony hatchback z napędem hybrydowym, ale Yaris GR Sport jest ciekawą i obecnie jedyną taką propozycją na rynku. Nie zdziwię się, jeśli podbije serca Polaków. Choć Toyota oferuje tańszą, a zarazem mocniejszą i szybszą wersję tego modelu.

Toyota Yaris to pierwszy z zapowiadanych modeli z linii GR Sport.Toyota Yaris to pierwszy z zapowiadanych modeli z linii GR Sport.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Już i tak hybrydy Toyoty to zrobiły. Japońska marka sprzedaje najwięcej takich samochodów w Polsce, a udział hybryd w wyborze rodzaju napędu rośnie na potęgę.

Co ciekawe, rośnie też udział samochodów usportowionych segmentu B i C, czego zresztą wyrazem są liczne premiery tzw. hot hatchy i warm hatchy. Mowa ogólnie o stosunkowo tanich samochodach o sportowym wyglądzie i dobrych osiągach.

Zobacz test Toyoty Yaris GRMN w wykonaniu Mateusza Żuchowskiego:

Toyota Yaris GR Sport vs. Yaris GRMN

W ubiegłym roku zadebiutowała Toyota Yaris GRMN, czyli pełnowartościowy hot hatch segmentu B, którym mieliśmy okazję jeździć. Na torze sprawdził go Mariusz Zmysłowski i Mateusz Żuchowski, a w drogowym teście trafił do Mateusza Lubczańskiego. Auto każdemu z nich się spodobało, ale barierą była dostępność (400 sztuk na Europę) oraz cena wynosząca blisko 140 tys. zł.

Toyota Yaris GR Sport
Toyota Yaris GR Sport © fot. mat. prasowe

Aby te dwa problemy rozwiązać, Toyota przygotowała bardziej przystępny model inspirowany GRMN, ale bez MN w nazwie, za to ze Sportem. Również ze słabszym napędem.

O ile GRMN legitymuje się mocą 212 KM, tak GR Sport tylko 100 KM. Ma napęd hybrydowy, znany ze zwykłego Yarisa i pod tym względem nie ma żadnych rewelacji.

Toyota Yaris GR Sport
Toyota Yaris GR Sport © fot. mat. prasowe

Wartością dodaną jest tu usportowione zawieszenie będące pochodną doświadczeń zdobytych przy modelu GRMN. Z amortyzatorami Sachs Performance i skróconymi sprężynami prowadzi się pewniej i szybciej reaguje na ruchy kierownicą. Auto otrzymało także czarne 17-calowe aluminiowe koła z oponami Bridgestone Potenza RE50 205/45 R17.

Toyota Yaris GR Sport
Toyota Yaris GR Sport © fot. mat. prasowe

Wizualnie na tle standardowych modeli wyróżnia się dachem w kolorze Eclipse Black, kontrastującym z kolorem nadwozia. Są też elementy dekoracyjne z linii GR, m.in. spojler dachowy. Auto ma też przyciemniane szyby i czarne oprawy świateł przeciwmgielnych.

Toyota Yaris GR Sport
Toyota Yaris GR Sport © fot. mat. prasowe

We wnętrzu znajdziecie sportowe przednie fotele, czarną tapicerkę z mikrofibry oraz kontrastujące z nią białe przeszycia i dekoracje. Yaris GR Sport jest wyposażony w system multimedialny TAS500 z Android Auto i Apple CarPlay.

Samochód wyceniono na 79 900 zł, czyli 1000 zł więcej od wersji Selection. Jest też o 10 400 zł droższy od… mocniejszej odmiany 1.5 Dual VVT-i. Generuje ona bowiem 111 KM mocy i z automatyczną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h szybciej o 0,8 s. Czy to oznacza, że Yaris GR Sport rozpędzający się do tej prędkości w 12 s nie ma sensu? Ma, bo w tej klasie bardziej chodzi o wygląd niż osiągi.

Warto zaznaczyć, że jest to pierwszy, ale nie ostatni model z linii usportowionej GR Sport. W przyszłości najpewniej doczekamy się podobnej Corolli, być może także C-HR oraz RAV4.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny