Traficar zmienia flotę w Warszawie. Zamiast Clio pojawią się elektryczne ZD D2S

Od 3 czerwca w Warszawie nie będzie można wypożyczyć na minuty Renault Clio od Traficara. Ich miejsce zajmą małe, dwuosobowe ZD D2S na prąd. Zmienia się też cennik i sposób rozliczania korzystania z aut oraz strefa.

Małe wymiary ułatwią parkowanie w zatłoczonym centrum WarszawyMałe wymiary ułatwią parkowanie w zatłoczonym centrum Warszawy
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Traficar
Michał Zieliński

Traficar stawia na samochody elektryczne. Od 3 czerwca z Warszawy zniknie flota 300 spalinowych Renault Clio, a ich miejsce zajmie 40 malutkich ZD D2S na prąd. To dwuosobowe auta, które mają skromną baterię o pojemności 18 kWh. Wg standardu NEDC wystarcza ona na przejechanie 150 km.

Każdy samochodzik jest wyposażony w radio z technologią Bluetooth oraz kamerę parkowania. Bagażnik ma 274 l pojemności. Dużo ważniejsze są nieduże wymiary, które mają ułatwić poruszanie się po mieście. Traficar podkreśla też możliwość jazdy po buspasach.

Wraz z flotą zmienia się cennik i sposób naliczania opłat. Dotychczas na końcową kwotę składały się trzy rzeczy: 0,80 zł za każdy rozpoczęty kilometr jazdy, 0,50 zł za minutę jazdy oraz 0,10 zł za minutę postoju. Teraz będziemy płacić tylko 0,99 zł za każdą minutę jazdy oraz 0,10 zł za każdą minutę postoju.

Zmieniona została też strefa kończenia wynajmu. Została przystosowana do nowej floty i będzie obejmować centrum miasta oraz ulice z buspasami. Elektrycznymi autkami nie można wykonywać połączeń międzymiastowych, ale ciągle będzie można je zostawiać na specjalnie wyznaczonych miejscach parkingowych.

Elektryczny ZD D2S wygląda... oryginalnie
Elektryczny ZD D2S wygląda... oryginalnie © Fot. Materiały prasowe/Traficar

W rozmowie z przedstawicielem Traficara zostałem zapewniony, że użytkownicy nie będą musieli się martwić o ładowanie samochodów. Po kilkumiesięcznych testach aut ZD w Krakowie firma wie, jak zadbać o odpowiedni stan baterii.

Wprowadzenie ZD D2S do Warszawy to nie ostatnie słowo Traficara w kwestii elektromobilności. Operator przygotowuje nowe, kompleksowe rozwiązanie dostosowane do potrzeb użytkowników w stolicy. Możemy więc się spodziewać, że w przyszłości do floty 40 aut dołączą kolejne pojazdy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie