Traficar zmienia flotę w Warszawie. Zamiast Clio pojawią się elektryczne ZD D2S

Od 3 czerwca w Warszawie nie będzie można wypożyczyć na minuty Renault Clio od Traficara. Ich miejsce zajmą małe, dwuosobowe ZD D2S na prąd. Zmienia się też cennik i sposób rozliczania korzystania z aut oraz strefa.

Małe wymiary ułatwią parkowanie w zatłoczonym centrum WarszawyMałe wymiary ułatwią parkowanie w zatłoczonym centrum Warszawy
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Traficar
Michał Zieliński

Traficar stawia na samochody elektryczne. Od 3 czerwca z Warszawy zniknie flota 300 spalinowych Renault Clio, a ich miejsce zajmie 40 malutkich ZD D2S na prąd. To dwuosobowe auta, które mają skromną baterię o pojemności 18 kWh. Wg standardu NEDC wystarcza ona na przejechanie 150 km.

Każdy samochodzik jest wyposażony w radio z technologią Bluetooth oraz kamerę parkowania. Bagażnik ma 274 l pojemności. Dużo ważniejsze są nieduże wymiary, które mają ułatwić poruszanie się po mieście. Traficar podkreśla też możliwość jazdy po buspasach.

Wraz z flotą zmienia się cennik i sposób naliczania opłat. Dotychczas na końcową kwotę składały się trzy rzeczy: 0,80 zł za każdy rozpoczęty kilometr jazdy, 0,50 zł za minutę jazdy oraz 0,10 zł za minutę postoju. Teraz będziemy płacić tylko 0,99 zł za każdą minutę jazdy oraz 0,10 zł za każdą minutę postoju.

Zmieniona została też strefa kończenia wynajmu. Została przystosowana do nowej floty i będzie obejmować centrum miasta oraz ulice z buspasami. Elektrycznymi autkami nie można wykonywać połączeń międzymiastowych, ale ciągle będzie można je zostawiać na specjalnie wyznaczonych miejscach parkingowych.

Elektryczny ZD D2S wygląda... oryginalnie
Elektryczny ZD D2S wygląda... oryginalnie © Fot. Materiały prasowe/Traficar

W rozmowie z przedstawicielem Traficara zostałem zapewniony, że użytkownicy nie będą musieli się martwić o ładowanie samochodów. Po kilkumiesięcznych testach aut ZD w Krakowie firma wie, jak zadbać o odpowiedni stan baterii.

Wprowadzenie ZD D2S do Warszawy to nie ostatnie słowo Traficara w kwestii elektromobilności. Operator przygotowuje nowe, kompleksowe rozwiązanie dostosowane do potrzeb użytkowników w stolicy. Możemy więc się spodziewać, że w przyszłości do floty 40 aut dołączą kolejne pojazdy.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀