Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy

Volkswagen planuje wprowadzenie elektrycznego Golfa do końca dekady. Jednak projekt napotyka na nieoczekiwane trudności. Głównym problemem są wysokie koszty modernizacji fabryki w Wolfsburgu.

Volkswagen Golf GTI Edition 50Volkswagen Golf GTI Edition 50
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen AG
Aleksander Ruciński

Według wewnętrznych źródeł, cytowanych przez "Automotive News Europe", Volkswagen obecnie nie dysponuje wystarczającymi środkami na modernizację głównej fabryki w Niemczech. W rezultacie wydatki te muszą zostać przesunięte na późniejszy okres.

Co warte odnotowania, późniejsza premiera Golfa może pociągnąć za sobą kolejne modele. Elektryczny T-Roc, również będący w planach marki, także miał być produkowany w Wolfsburgu, zaraz po uruchomieniu linii produkcyjnej dla Golfa.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen Passat - ile zostało w nim Passata?

Przyszłe modele Volkswagena, w tym nowy Golf, będą korzystać z nowej platformy Scalable Systems Platform (SSP). Choć SSP jest zaprojektowana głównie dla samochodów elektrycznych, może również obsługiwać silniki spalinowe jako generatory dla pojazdów z przedłużonym zasięgiem.

Volkswagen planuje, że obecna, ósma generacja Golfa, pozostanie w sprzedaży przez kolejną dekadę równolegle z nowym elektrykiem, aż do wprowadzenia zakazu sprzedaży nowych samochodów spalinowych w UE. Jednak te regulacje mogą ulec zmianie, co daje nadzieję na dalsze wykorzystanie silników spalinowych w formie hybryd.

Pomimo wyzwań, samochody elektryczne zyskują na popularności w Europie. Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, do lipca 2025 r. auta na prąd stanowiły 17,4 proc. wszystkich dostaw na kontynencie, co jest wzrostem w porównaniu do 13,8 proc. w poprzednim roku.

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!