Volkswagen ID.X to zapowiedź elektrycznego hot hatcha. Będzie szybszy niż Golf GTI

Niemcy pracują nad ostrym odpowiednikiem modelu ID.3. Potwierdził to sam szef marki, Ralf Brandstätter, który opublikował fotografie pojazdu wraz z kilkoma bazowymi informacjami na portalu Linkedin. Auto zdaje się być praktycznie gotowe. Co ważne, będzie zaskakująco lekkie i szybkie.

Szef zdaje się być dumny z nowego projektu.Szef zdaje się być dumny z nowego projektu.
Źródło zdjęć: © Linkedin.com/Ralf Brandstätter
Aleksander Ruciński

Zapowiedź ID.X to spora niespodzianka. Tym bardziej, że nie trafiła do mediów za pośrednictwem oficjalnych kanałów, lecz dzięki wysiłkom samego szefa. Najwyraźniej Pan Brandstätter jest bardzo dumny z nowego dzieła. Sądząc po zapowiedziach, ma ku temu powody.

Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 330 KM, napęd na 4 koła i 1400 kg wagi to parametry, których nie powstydziłyby się mocne hot hatche. Zresztą jak widać, auto jest nie tylko mocniejsze od Golfa R, ale też zauważalnie lżejsze od niego. Niestety w kwestii przyspieszenia ustępuje miejsca spalinowemu rywalowi. Z czasem 5,3 sekundy do setki bije za to słabszego Golfa GTI.

Jakby tego było mało, na pokładzie znajdzie się tryb drift i masa sportowych dodatków, także wizualnych. Zresztą widać to na zdjęciach opublikowanych przez Brandstättera - spore felgi i zielone akcenty zmieniły nieco nudne ID.4 w ciekawie wyglądający wóz.

VW ID.X Concept (2021)
VW ID.X Concept (2021) © Linkedin.com/Ralf Brandstätter

Pytanie co dalej? ID.X póki co jest jedynie konceptem, więc oficjalnie nie wiadomo czy i ewentualnie kiedy trafi do produkcji. Z drugiej jednak strony większy ID.4 ma już ostrzejszy odpowiednik w postaci GTX. Nie zdziwię się więc, jeśli podobny zabieg znajdzie zastosowanie w kompakcie.

Nie pozostaje nic innego, jak czekać na dalszy rozwój sytuacji. Biorąc jednak pod uwagę tempo, w jakim VW uzupełnia elektryczną gamę, wszystko powinno wyklarować się już niebawem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie