Volkswagen ID.X to zapowiedź elektrycznego hot hatcha. Będzie szybszy niż Golf GTI

Niemcy pracują nad ostrym odpowiednikiem modelu ID.3. Potwierdził to sam szef marki, Ralf Brandstätter, który opublikował fotografie pojazdu wraz z kilkoma bazowymi informacjami na portalu Linkedin. Auto zdaje się być praktycznie gotowe. Co ważne, będzie zaskakująco lekkie i szybkie.

Szef zdaje się być dumny z nowego projektu.Szef zdaje się być dumny z nowego projektu.
Źródło zdjęć: © Linkedin.com/Ralf Brandstätter
Aleksander Ruciński

Zapowiedź ID.X to spora niespodzianka. Tym bardziej, że nie trafiła do mediów za pośrednictwem oficjalnych kanałów, lecz dzięki wysiłkom samego szefa. Najwyraźniej Pan Brandstätter jest bardzo dumny z nowego dzieła. Sądząc po zapowiedziach, ma ku temu powody.

Dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 330 KM, napęd na 4 koła i 1400 kg wagi to parametry, których nie powstydziłyby się mocne hot hatche. Zresztą jak widać, auto jest nie tylko mocniejsze od Golfa R, ale też zauważalnie lżejsze od niego. Niestety w kwestii przyspieszenia ustępuje miejsca spalinowemu rywalowi. Z czasem 5,3 sekundy do setki bije za to słabszego Golfa GTI.

Jakby tego było mało, na pokładzie znajdzie się tryb drift i masa sportowych dodatków, także wizualnych. Zresztą widać to na zdjęciach opublikowanych przez Brandstättera - spore felgi i zielone akcenty zmieniły nieco nudne ID.4 w ciekawie wyglądający wóz.

VW ID.X Concept (2021)
VW ID.X Concept (2021) © Linkedin.com/Ralf Brandstätter

Pytanie co dalej? ID.X póki co jest jedynie konceptem, więc oficjalnie nie wiadomo czy i ewentualnie kiedy trafi do produkcji. Z drugiej jednak strony większy ID.4 ma już ostrzejszy odpowiednik w postaci GTX. Nie zdziwię się więc, jeśli podobny zabieg znajdzie zastosowanie w kompakcie.

Nie pozostaje nic innego, jak czekać na dalszy rozwój sytuacji. Biorąc jednak pod uwagę tempo, w jakim VW uzupełnia elektryczną gamę, wszystko powinno wyklarować się już niebawem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Nowe samochody papieża Leona XIV. Takich jeszcze w Watykanie nie było
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Wywiad: Szef Audi Gernot Döllner tłumaczy wycofanie się z pełnej elektryfikacji marki
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Volkswagen twierdzi, że PHEV może być oszczędny w każdych warunkach. Sprawdziłem to w Danii
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Elektryk Sony i Hondy traci, choć nawet nie zdążył wyjechać na drogi
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Hyundai Ioniq 9 wjeżdża do Polski. Znamy ceny rodzinnego SUV-a na prąd
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
Pierwszy kontakt z Lexusem ES: przedłużony w standardzie
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS
"10 lat za wcześnie". Projektant Mercedesa o błędzie, jakim jest EQS