Volkswagen zapowiada najtańszego elektryka. Znamy cenę

Volkswagen nie zwalnia tempa w elektryfikacji swojej oferty. Po koncepcie ID.2all niemiecki gigant motoryzacyjny szykuje się do premiery jeszcze tańszego pojazdu elektrycznego, który ma kosztować około 20 tys. euro i zadebiutować w 2027 r.

Nowy, elektryczny Volkswagen - zapowiedźNowy, elektryczny Volkswagen - zapowiedź
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

Dwa lata temu Volkswagen przedstawił koncept ID.2all jako zapowiedź elektrycznego samochodu w cenie około 25 tys. euro (26 tys. dolarów). Choć wersja produkcyjna tego modelu ma trafić na rynek dopiero w przyszłym roku, firma już teraz publikuje zapowiedź jeszcze bardziej przystępnego cenowo pojazdu elektrycznego. Pełna prezentacja planowana jest na początek marca.

Nowy model, którego nazwa nie została jeszcze ujawniona, ma kosztować około 20 tys. euro i trafić do sprzedaży w 2027 r. Volkswagen zarejestrował nazwę "ID.EVERY1" w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), co może sugerować nazwę koncepcyjnego pojazdu, a docelowo model produkcyjny może być oferowany jako ID.1.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen ID.4 - na pewno 204 KM? Sprawdziłem to!

Początkowo Volkswagen planował wspólny rozwój tego modelu z Renault, jednak współpraca nie doszła do skutku. Tymczasem francuska marka zapowiada elektrycznego następcę Twingo, który ma trafić na rynek w 2026 r. w podobnej cenie około 20 tys. euro. Dyrektor generalny Renault, Luca de Meo, określił niepowodzenie współpracy z VW jako "straconą szansę".

ID.1 będzie oparty na platformie MEB Small, podobnie jak ID.2, i zostanie zaprojektowany głównie z myślą o napędzie na przednie koła. Choć Volkswagen nie ujawnił jeszcze pojemności baterii, wiadomo, że koncept ID.2all miał zasięg około 450 km według cyklu WLTP i możliwość naładowania od 10 proc. do 80 proc. w około 20 min.

Więcej szczegółów powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie