Volvo EX90 – tak brzmi nazwa nowego SUV-a, który zadebiutuje 9 listopada

Elektryczny napęd, zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy oraz szwedzki design – tak w skrócie zapowiada się nowe Volvo EX90, które będzie flagowym SUV-em marki.

Volvo XC90 powoli odchodzi do lamusaVolvo XC90 powoli odchodzi do lamusa
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński
4

Volvo oficjalnie potwierdziło nazwę swojego najnowszego modelu i zdradziło kilka informacji dotychczas owianych tajemnicą. Przede wszystkim poznaliśmy nazwę i datę premiery. EX90 ujrzy światło dzienne 9 listopada 2022 roku, a na rynek trafi w roku 2023.

Jak dowiadujemy się z zapowiedzi producenta, będzie to najbezpieczniejszy samochód Volvo, jaki dotychczas stworzono. EX90 ma być kolejnym krokiem w realizacji strategii zakładającej zero zgonów i poważnych obrażeń w wypadkach z udziałem aut tej marki.

Na pokładzie nie zabraknie najnowocześniejszych systemów wsparcia kierowcy i bezpieczeństwa opartych na laserowych LIDAR-ach o wysokiej czułości, monitorujących sytuację dookoła pojazdu. Volvo twierdzi, że systemy będą zdolne wykryć np. oponę leżącą na drodze w odległości 120 m lub pieszych na odległość nawet 250 m.

W parze z systemem LIDAR zastosowane zostanie pięć radarów, osiem kamer i 16 czujników ultradźwiękowych. Na pokładzie znajdziemy też nowe rozwiązania z zakresu monitorowania uwagi kierowcy.

Najważniejsze, czyli wygląd i dane techniczne, wciąż pozostają tajemnicą. Można jednak spodziewać się stylistycznej ewolucji i zachowania kanciastych kształtów. Volvo pozostawi przy życiu również charakterystyczne reflektory z "młotem Thora".

EX90, jak sama nazwa wskazuje, będzie modelem w pełni elektrycznym, opartym na praktycznej i przestronnej platformie z akumulatorami ukrytymi w podłodze. Na szczegóły trzeba jednak jeszcze poczekać. Więcej dowiemy się zapewne bliżej listopadowej premiery.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Škoda Enyaq RS Race korzysta z biokompozytów. To jak carbon, tylko z lnu
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Kierowcy są zaskoczeni, gdy widzą taki komunikat. Oto co oznacza
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Chińskie auto trafi do "Gran Turismo". Po raz pierwszy w historii
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Trump ma pozbyć się tesli, którą kupił przed trzema miesiącami. To efekt kłótni z Muskiem
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Škoda Elroq 50 – gdyby tylko nie ta cyfryzacja
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Test: Ford Capri AWD 340 KM - po prostu tańszy od Volkswagena
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Toyota wprowadza hybrydę do najmniejszych aut. Aygo X Hybrid różni się nie tylko napędem
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Test: BMW M5 Touring - największy skalpel świata
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Szef sprzedaży Volkswagena wskazał problem Tesli. Zapowiada dominację niemieckiego koncernu
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców
Pierwsza jazda: Renault Austral – Francuzi posłuchali kierowców