Volvo z napędem na tył. Musieliśmy czekać 25 lat

Nie jest to zupełnie nowy model, a jedynie układ napędowy. Szwedzi odświeżyli ofertę modeli XC40 i C40 Recharge, przez co stała się ona bardzo interesująca.

Volvo C40Volvo C40
Źródło zdjęć: © Volvo | materiały prasowe Volvo
Mateusz Lubczański

Zacznijmy od silnika. Teraz modele XC40C40 Recharge mogą mieć zainstalowaną nieco mocniejszą jednostkę napędową (o 3 proc.), która generuje 235 KM. Dzięki akumulatorowi o pojemności 69 kWh, w którym polepszono wydajność chłodzenia, XC40 jest w stanie przejechać 460 km zamiast deklarowanych wcześniej 425 km. W przypadku C40 Recharge ten wynik wzrósł z 438 do 476 km.

Opcjonalnie dostępny jest też mocniejszy układ napędowy. Mający prawie 250 KM silnik umieszczony na tylnej osi czerpie energię z akumulatora o pojemności 82 kWh. To już oznacza zasięg przekraczający 500 km (w każdym z modeli). Zwiększono też moc ładowania, ze 150 do 200 kW.

Poprawki miały również miejsce w przypadku napędu na obydwie osie. Zamiast dwóch silników po 204 KM, teraz mamy z tyłu jednostkę o mocy 245 KM, a z przodu o mocy ok. 156 KM. W połączeniu z akumulatorem o pojemności 82 kWh oznacza to nawet 500 km na jednym ładowaniu, co jest wynikiem lepszym niż w poprzedniku.

To ciekawe, bowiem jeździłem autem przed liftingiem i uznałem je za zdecydowanie… za szybkie. Widać, że nawet w wydaniu elektrycznym Volvo ma w sobie ten pierwiastek szaleństwa, za który pokochaliśmy chociażby V70 R czy wersje Polestara.

Wybrane dla Ciebie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇