Volvo z napędem na tył. Musieliśmy czekać 25 lat

Nie jest to zupełnie nowy model, a jedynie układ napędowy. Szwedzi odświeżyli ofertę modeli XC40 i C40 Recharge, przez co stała się ona bardzo interesująca.

Volvo C40Volvo C40
Źródło zdjęć: © Volvo | materiały prasowe Volvo
Mateusz Lubczański

Zacznijmy od silnika. Teraz modele XC40C40 Recharge mogą mieć zainstalowaną nieco mocniejszą jednostkę napędową (o 3 proc.), która generuje 235 KM. Dzięki akumulatorowi o pojemności 69 kWh, w którym polepszono wydajność chłodzenia, XC40 jest w stanie przejechać 460 km zamiast deklarowanych wcześniej 425 km. W przypadku C40 Recharge ten wynik wzrósł z 438 do 476 km.

Opcjonalnie dostępny jest też mocniejszy układ napędowy. Mający prawie 250 KM silnik umieszczony na tylnej osi czerpie energię z akumulatora o pojemności 82 kWh. To już oznacza zasięg przekraczający 500 km (w każdym z modeli). Zwiększono też moc ładowania, ze 150 do 200 kW.

Poprawki miały również miejsce w przypadku napędu na obydwie osie. Zamiast dwóch silników po 204 KM, teraz mamy z tyłu jednostkę o mocy 245 KM, a z przodu o mocy ok. 156 KM. W połączeniu z akumulatorem o pojemności 82 kWh oznacza to nawet 500 km na jednym ładowaniu, co jest wynikiem lepszym niż w poprzedniku.

To ciekawe, bowiem jeździłem autem przed liftingiem i uznałem je za zdecydowanie… za szybkie. Widać, że nawet w wydaniu elektrycznym Volvo ma w sobie ten pierwiastek szaleństwa, za który pokochaliśmy chociażby V70 R czy wersje Polestara.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy