Volvo z wtyczką sprzedają się świetnie. O 80 proc. lepiej niż przed rokiem

Volvo stopniowo odchodzi od silników diesla na rzecz hybryd plug-in. Jak się okazuje, europejscy klienci szwedzkiej marki bardzo polubili ten rodzaj napędu. W pierwszym półroczu 2020 roku kupili o 80 proc. więcej takich aut niż przed rokiem.

Mocna hybryda plug-in T8 AWD stanowi udane połączenie z modelem V60.Mocna hybryda plug-in T8 AWD stanowi udane połączenie z modelem V60.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Choć pandemia koronawirusa nie wpłynęła pozytywnie na światowe rynki motoryzacyjne, są segmenty, w których odnotowano spore ożywienie. Przykładem może być Volvo ze swoimi hybrydami plug-in, które w pierwszych 6 miesiącach 2020 roku znalazły 29 918 klientów z Europy. To o około 80 proc. więcej niż przed rokiem.

Niespełna 30 tys. sztuk z całej 123-tysięcznej sprzedaży oznacza, że hybrydy plug-in stanowią już 24 proc. wszystkich współcześnie kupowanych volvo na Starym Kontynencie. To zaskakująco dobry wynik - o 15 proc. lepszy niż w 2019 roku.

Globalnie też nie jest najgorzej - hybrydy plug-in Volvo odpowiadają za 14 proc. sprzedaży, a wynik ten sukcesywnie rośnie. Co ciekawe, najsłabiej jest w Chinach, gdzie tylko 3,2 proc. sprzedawanych volvo to wersje z wtyczką.

Na rynku europejskim największym wzięciem wśród szwedzkich hybryd plug-in cieszą się modele V60 oraz XC40, gdzie klienci coraz chętniej wybierają takie pojazdy zamiast popularnych jeszcze do niedawna diesli. Trzeba jednak przyznać, że w przypadku Volvo nie bardzo mają wybór, gdyż producent ten sukcesywnie odchodzi od silników wysokoprężnych na rzecz elektryfikacji.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej