Volvo zwalnia 1300 pracowników. To efekt cięcia kosztów

Volvo S60 Recharge
Volvo S60 Recharge
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo
Kamil Niewiński

05.05.2023 14:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Volvo od dłuższego czasu szuka różnych sposobów na redukcję kosztów. Tym razem ofiarą działań marki padli pracownicy. Szwedzki producent wręczy w swojej ojczyźnie wypowiedzenia łącznie 1300 pracownikom.

Kryzys ekonomiczny oraz problemy dotyczące dostaw części, szczególnie półprzewodników, z którymi musiała borykać się branża motoryzacyjna w ciągu ostatnich kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu miesięcy, nadal rzutują na kondycję poszczególnych producentów. O ile wstrzymywanie pracy fabryk nie jest już problemem, cięcia w obliczu rosnących kosztów nadal są w niektórych przypadkach konieczne.

Bardzo dobrym przykładem jest Volvo, które skupia się na swoich planach długoterminowych i mówi o trwającej transformacji. Jej głównymi celami jest optymalizacja kosztów, lepsze i efektywniejsze gospodarowanie zasobami, a także przejście do 2030 roku na produkcję wyłącznie samochodów elektrycznych przy ciągłym zmniejszaniu generowania przez firmę śladu węglowego. Mimo wzrostu sprzedaży w kwietniu o około 10 proc. Szwedzi zmuszeni byli do przeprowadzenia cięć.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W tym przypadku padło na pracowników. W komunikacie wystosowanym 4 maja Volvo podało, że łącznie zwolnionych zostało 1300 pracowników. Na tę liczbę składa się m.in. 1100 osób pracujących w globalnej jednostce operacyjnej marki, których zwolnienia były negocjowane ze związkiem zawodowym. Volvo informuje, że jest to liczba równa 6 proc. całej siły roboczej marki w Szwecji.

Działania mające na celu zmniejszenie kosztów, które rozpoczęliśmy w zeszłym roku, zaczęły przynosić rezultaty w niektórych kluczowych obszarach, takich jak koszty materiałów. Dla nas jednak jasne jest, że musimy zrobić więcej. Przeciwności gospodarcze, rosnące ceny surowców i rosnąca w siłę konkurencja to wyzwania, z którymi nasza branża będzie musiała się jeszcze przez jakiś czas mierzyć.

Jim Rowandyrektor generalny Volvo
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)