Volvo zwalnia 1300 pracowników. To efekt cięcia kosztów

Volvo od dłuższego czasu szuka różnych sposobów na redukcję kosztów. Tym razem ofiarą działań marki padli pracownicy. Szwedzki producent wręczy w swojej ojczyźnie wypowiedzenia łącznie 1300 pracownikom.

Volvo S60 RechargeVolvo S60 Recharge
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo
Kamil Niewiński

Kryzys ekonomiczny oraz problemy dotyczące dostaw części, szczególnie półprzewodników, z którymi musiała borykać się branża motoryzacyjna w ciągu ostatnich kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu miesięcy, nadal rzutują na kondycję poszczególnych producentów. O ile wstrzymywanie pracy fabryk nie jest już problemem, cięcia w obliczu rosnących kosztów nadal są w niektórych przypadkach konieczne.

Bardzo dobrym przykładem jest Volvo, które skupia się na swoich planach długoterminowych i mówi o trwającej transformacji. Jej głównymi celami jest optymalizacja kosztów, lepsze i efektywniejsze gospodarowanie zasobami, a także przejście do 2030 roku na produkcję wyłącznie samochodów elektrycznych przy ciągłym zmniejszaniu generowania przez firmę śladu węglowego. Mimo wzrostu sprzedaży w kwietniu o około 10 proc. Szwedzi zmuszeni byli do przeprowadzenia cięć.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volvo XC40 P8 Recharge: pierwszy test pierwszego elektryka Szwedów

W tym przypadku padło na pracowników. W komunikacie wystosowanym 4 maja Volvo podało, że łącznie zwolnionych zostało 1300 pracowników. Na tę liczbę składa się m.in. 1100 osób pracujących w globalnej jednostce operacyjnej marki, których zwolnienia były negocjowane ze związkiem zawodowym. Volvo informuje, że jest to liczba równa 6 proc. całej siły roboczej marki w Szwecji.

Działania mające na celu zmniejszenie kosztów, które rozpoczęliśmy w zeszłym roku, zaczęły przynosić rezultaty w niektórych kluczowych obszarach, takich jak koszty materiałów. Dla nas jednak jasne jest, że musimy zrobić więcej. Przeciwności gospodarcze, rosnące ceny surowców i rosnąca w siłę konkurencja to wyzwania, z którymi nasza branża będzie musiała się jeszcze przez jakiś czas mierzyć.

Jim Rowan
dyrektor generalny Volvo
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach