VW tnie produkcję elektryków. Spóźni się też z tanim e-autem

Niemieckie media donoszą o wstrzymaniu prac jednej zmiany w fabryce w Zwickau. Z kolei dyrektor zarządzający, Olivier Blume, potwiedził, że tani elektryk nie wjedzie do salonów szybko.

Volkswagen ID. 2allVolkswagen ID. 2all
Źródło zdjęć: © Autokult | Błażej Buliński
Mateusz Lubczański

Rada zakładowa i kierownicy podjęli decyzję o zredukowaniu prac z trzech do dwóch zmian – donosi niemiecki tytuł "Automobilwoche" powołując się na agencję DPA. Produkowane są tam modele ID.3 oraz Cupra Born.

Zakład w Zwickau został, jako pierwszy w grupie, całkowicie przestawiony na produkcję samochodów elektrycznych. Kosztowało to – według wcześniejszych zapowiedzi – ponad miliard euro. Jednak e-samochody nie są tak pożądane, jak wskazywały prognozy, stąd też spowolnienie produkcji. Nie jest to jedyna marka borykająca się z problemami. Ofiarą optymistycznych prognoz padł też Mercedes i jego rodzina EQ.

Problemem jest – co oczywiste – cena. Olivier Blume, dyrektor zarządzający marką, przyznał, że decyzja o produkcji auta kosztującego ok. 20 tys. euro jeszcze nie zapadła. Potwierdził za to, że firma powinna wprowadzić taki model w drugiej połowie obecnej dekady. "Mamy obowiązek wprowadzić dobre produkty w dobrej cenie" – przyznał. Kluczem ma być zunifikowani akumulatorów, co ma zmniejszyć koszty o połowę.

Tyle tylko, że może być na to już za późno. Renault przedstawiło koncept nowego Twingo, który ma pojawić się na rynku w 2026 roku. To, według Luki de Meo, "odpowiedź na wiele zagadnień, wyzwań i paradoksów, które musimy pokonać". Mówiąc wprost: kosztów, ekologii i rosnącego wyzwania ze strony tanich elektryków z Chin.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem