Walczyli z pożarem elektryka prawie 5 godzin. "Nie ma dobrego sposobu, aby je ugasić"

Gigantyczna chmura dymu spowiła nissana leafa przed siedzibą producenta w amerykańskiej miejscowości Franklin w stanie Tennessee . Strażacy walczyli z ogniem przez prawie pięć godzin.

Pożar miał miejsce przed siedzibą Nissana w stanie TennesseePożar miał miejsce przed siedzibą Nissana w stanie Tennessee
Źródło zdjęć: © Twitter

Władze podały, że samochód znajdował się na parkingu przed siedzibą Nissana i był podłączony do stacji ładowania trzeciego poziomu - najszybszego urządzenia tego typu.

– Jesteśmy przeszkoleni, ale rzeczywistość jest taka, że nie ma dobrego sposobu, aby je ugasić, ponieważ jest to źródło energii zmagazynowanej – powiedział zastępca szefa straży pożarnej Andy King.

Strażak dodał, że woda nie zawsze pomaga w gaszeniu pożarów baterii litowych, dlatego wezwano posiłki. Ekipy poprosiły o kontener na śmieci z piaskiem lub ziemią, ale ostatecznie z niego nie skorzystały.

– Po rozmowie zdaliśmy sobie sprawę, że piasek prawdopodobnie tylko opóźni wydostanie się płomieni, ale tak naprawdę nie rozwiąże problemu – powiedział King.

Firefighters worried about electric vehicle batteries after Franklin blaze

Jednostka w Franklin przekazała również, że w trakcie niemal 5-godzinnej batalii z ogniem zużyto ok 170 tys. litrów wody. W przypadku aut spalinowych taka akcja wymaga natomiast od 2 do 4 tys. litrów. "Kluczem jest wczesne rozpoznanie problemu" – twierdzą strażacy. "Jeśli więc zauważysz, że pojazd się przegrzewa, wydziela gazy lub dzieje się coś dziwnego, powinieneś szybko wezwać pomoc. A po drugie, spróbuj umieścić go w bezpiecznym miejscu" – apelują.

Nissan zapowiedział, że zbada przyczynę incydentu. "W należącym do firmy pojeździe na terenie siedziby Nissan Americas w Franklin miał miejsce niewielki pożar. Lokalna straż pożarna szybko zareagowała i opanowała sytuację. Nissan bada obecnie przyczyny zdarzenia" – czytamy w oświadczeniu producenta.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie