We Francji i Norwegii powstaną drogi bezprzewodowego ładowania elektryków

Celem projektów jest m.in. zmniejszenie emisji CO2 z transportu drogowego
Celem projektów jest m.in. zmniejszenie emisji CO2 z transportu drogowego
Źródło zdjęć: © Electreon

15.07.2023 15:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Izraelski start-up Electreon, zajmujący się bezprzewodowym przesyłem energii do samochodów, wygrał przetargi we Francji i Norwegii na zainstalowanie krótkich odcinków zaawansowanych dróg ładowania.

We Francji Electreon zainstaluje 2-kilometrowy odcinek drogi do bezprzewodowego ładowania na autostradzie A10 w pobliżu Paryża. Przy drodze znajdzie się również stacjonarna stacja ładowania bezprzewodowego. Firma wygrała przetarg po tym, jak badanie przeprowadzone przez francuskie Ministerstwo Transportu wykazało, że technologia bezprzewodowego ładowania drogowego może zmniejszyć emisję CO2 z transportu drogowego o 86 proc.

W Norwegii natomiast izraelska firma wdroży swoją technologię w regionie Sør-Trøndelag, na odcinku drogi w pobliżu zajezdni autobusowej obsługiwanej przez spółkę administrującą transportem zbiorowym AtB AS. System pomoże bezprzewodowo ładować autobusy elektryczne. Korzystanie z drogi ma również pozwolić producentowi autobusu zmniejszyć rozmiar używanych akumulatorów. Ostatecznym celem jest natomiast stworzenie kompletnej drogi elektrycznej w norweskim Trondheim, która będzie w stanie ładować elektryczne autobusy, ciężarówki i taksówki.