Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030

Ford chce znacząco zwiększyć udział hybryd w swojej ofercie. Do końca dekady auta ze zelektryfikowanym napędem mają stanowić co najmniej połowę sprzedaży koncernu.

Ford Mustang Mach-E zimąFord Mustang Mach-E zimą
Źródło zdjęć: © Autokult | Mariusz Zmysłowski
Aleksander Ruciński

Kilka lat temu Ford był jedną z pierwszych marek w Europie, które ogłosiły całkowite przejście na napęd elektryczny przed 2030 rokiem. Rzeczywistość szybko jednak zweryfikowała te plany. Teraz mówi się nie o elektrykach, lecz autach zelektryfikowanych, choć nie tylko w Europie, ale globalnie.

Ford twierdzi, że nowa strategia jest reakcją na zmieniające się preferencje klientów. Firma chce położyć znacznie większy nacisk na hybrydy i pojazdy o rozbudowanym zasięgu, oczywiście bez rezygnacji z pojazdów BEV.

Obecnie hybrydy i pojazdy elektryczne stanowią 17 proc. światowej sprzedaży Forda. Do 2030 roku firma zamierza zwiększyć ten udział do 50 proc. To ambitny plan, który opiera się na nowej platformie Universal EV oraz zwiększeniu liczby modeli hybrydowych.

Ford wprowadzi na rynek nowe, wydajne i przystępne cenowo auta elektryczne. Jednym z pierwszych będzie średniej wielkości elektryczny pickup, który trafi do produkcji w 2027 roku. Kluczowym modelem ma być również F-150 Lightning EREV ze spalinowym generatorem prądu.

Ford Nugget 2023 - największy konkurent Volkswagena

Zmiany w planie Ford+ zakładają eliminację modeli przynoszących niewielki zysk i skupienie się na tych, które generują większe dochody. Amerykańska firma zamierza także zainwestować w rynek rozwiązań do magazynowania energii, wykorzystując część swoich możliwości produkcyjnych baterii do tworzenia systemów dla centrów danych i potrzeb domowych.

Celem Forda jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 roku oraz stworzenie oferty odpowiadającej szerokiemu gronu klientów, jednocześnie zwiększając wpływy finansowe.

Wybrane dla Ciebie
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Volkswagen ID. Polo coraz bliżej. Niemcy zdradzili szczegóły taniego elektryka
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test Leapmotor T03. Znalazłem haczyk w sensacyjnym chińskim aucie za 99 zł miesięcznie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Test: Škoda Superb 1.5 TSI Plug-In Hybrid. Sprawdziłem, ile przejedzie na samym prądzie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇