Wielka dostawa w Tesli. Modele 3 czekają w Polsce, ale była mała zmiana ceny

Wielka dostawa w Tesli. Modele 3 czekają w Polsce, ale była mała zmiana ceny

W teslach model 3 można wręcz przebierać
W teslach model 3 można wręcz przebierać
Źródło zdjęć: © Fot. Michał Zieliński
Michał Zieliński
05.03.2021 10:08, aktualizacja: 13.03.2023 10:03

Podwarszawski salon Tesli dosłownie tonie w egzemplarzach Modelu 3. Na placu stoją dziesiątki samochodów, które już wkrótce mogą wyjechać na polskie drogi. Pytanie, czy niezdecydowanych klientów nie odstraszy korekta cennika, bo Long Range teraz jest droższy.

W styczniu 2021 roku w Polsce zarejestrowano 11 egzemplarzy Tesli Model 3 – informował IBRM Samar. Wynik może nie jest imponujący, ale wszystko wskazuje na to, że Amerykanie mają ambicje na więcej. Wystarczy spojrzeć na to, co dzieje się przy pierwszym polskim salonie producenta. Podjechałem tam z ciekawości i mnie zatkało.

Tesle Model 3 pod salonem w Warszawie
Tesle Model 3 pod salonem w Warszawie© Fot. Michał Zieliński

Plac wokół zlokalizowanego w Ząbkach obiektu jest wypełnionym świeżutkimi modelami 3. Dominują białe auta – do tego lakieru nie trzeba dopłacać – ale można zobaczyć całą paletę barw oferowanych przez Teslę. Ważniejsze jednak są wersje: głównie Long Range i Performance. Nie zauważyłem ani jednego egzemplarza bazowego Standard Range Plus, choć niewykluczone, że po prostu stały one głębiej.

Long Range to środkowa odmiana Modelu 3. Ma napęd na cztery koła, oferuje największy zasięg (do 580 km wg WLTP) i standardowo przyspiesza do setki w 4,4 s. Cena początkowa jeszcze do niedawna wynosiła 239 990 zł, ale Tesla ją zmieniła – teraz trzeba zapłacić 244 990 zł. Domyślnie Model 3 Long Range ma 18-calowe felgi Aero, ale w opcji można wybrać 19-calowe o nazwie Sport.

Kolejne Tesle Model 3 już wkrótce mogą wyjechać na polskie drogi
Kolejne Tesle Model 3 już wkrótce mogą wyjechać na polskie drogi© Fot. Michał Zieliński

Z kolei Performance to topowy wariant. Ma nieco mniejszy zasięg (choć jest to ciągle imponujące 567 km wg WLTP), ale sprint do 100 km/h zajmuje tu zaledwie 3,3 s. Prędkość maksymalna jest zwiększona z 250 do 261 km/h. Model 3 Performance można rozpoznać po 20-calowych felgach Überturbine, spojlerze na klapie bagażnika oraz czerwonym pasku pod napisem Dual Motor. Tesla w tej odmianie kosztuje 264 990 zł.

Oczywiście wszystkie auta, które czekają na odbiór pod salonem, to egzemplarze po liftingu. Z zewnątrz nie ma wielu różnic: chromy zostały zastąpione czarnym matem, jest też inny wzór kół. Ważniejszą nowością jest obecność pompy ciepła, która trochę ogranicza pojemność przedniego bagażnika, ale powinna przełożyć się na wydajność w zimie.

Na placu nie widać było Modeli S, ani Modeli X
Na placu nie widać było Modeli S, ani Modeli X© Fot. Michał Zieliński

Najwięcej zmieniło się jednak w bazowym Standard Range Plus. Do Europy trafiają dzisiaj auta produkowane w Chinach, a w nich pojawił się z kolei akumulator LFP, który nie wykorzystuje cennego kobaltu. Ceny tego wariantu startują niezmiennie od 199 990 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)