Wolant to pikuś. Tak wygląda zmiana biegu w tesli, gdy zawiedzie sztuczna inteligencja

Pamiętacie wolant w poliftowych wersjach Modeli S i X? To był tylko początek nietuzinkowych pomysłów Tesli. Bowiem zamiast klasycznej dźwigni do wyboru kierunku jazdy, zastosowano sztuczną inteligencję, która zdecyduje, gdzie chcemy jechać. A co jeśli zawiedzie? Odpowiedź kryje pewne nagranie, które znajdziecie niżej.

Jeśli chodzi o zaawansowanie techniczne samochodów, Tesla jest jednym z liderówJeśli chodzi o zaawansowanie techniczne samochodów, Tesla jest jednym z liderów
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Tesla
Filip Buliński

O ile konserwatywnym klientom nie w smak powiększająca się liczba ekranów we wnętrzach aut oraz rosnąca liczba funkcji obsługiwana dotykowo, tak na wieść o nowym rozwiązaniu Tesli mogą już dostać zawału serca. Oprócz kontrowersyjnego wolantu Amerykanie postanowili pozbyć się klasycznej dźwigni wyboru biegu i zastąpić ją sztuczną inteligencją.

Zgadza się, o wyborze kierunku jazdy ma decydować komputer, bazując na odczytach z czujników. Tesla podaje jako przykład sytuację, w której stoicie przed bramą garażową, więc najprawdopodobniej chcecie wycofać. Jak widać, zamiłowanie do automatycznych skrzyń ewoluowało na kolejny level. "Szaleństwo" pomyślicie pewnie. W razie organizacji zlotu właścicieli tesli, jego przebieg będzie wyglądał prawdopodobnie tak:

Nie ma wątpliwości, że to już wyższy poziom cyfryzacji samochodów. Zapytacie też pewnie: "a co, jeśli sztuczna inteligencja źle odczyta zamiary? Albo będziemy musieli szybko cofnąć, żeby uniknąć wypadku?". Oczywiście i na to jest rozwiązanie. A pokazuje je poniższy wpis.

Dobrze widzicie, cyfrową inteligencję ma ratować ikona samochodu na dotykowym ekranie, którą po prostu trzeba przesunąć w odpowiednim kierunku. Rozwój rozwojem, ale czy nowoczesne rozwiązania nie zachodzą oby za daleko? A przynajmniej w wypadku Tesli?

Wybrane dla Ciebie
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota
Akumulatory z elektrolitem stałym, wodór, czy paliwa o neutralnym śladzie węglowym? Oto w którym kierunku zmierza Toyota