Wolant to pikuś. Tak wygląda zmiana biegu w tesli, gdy zawiedzie sztuczna inteligencja

Pamiętacie wolant w poliftowych wersjach Modeli S i X? To był tylko początek nietuzinkowych pomysłów Tesli. Bowiem zamiast klasycznej dźwigni do wyboru kierunku jazdy, zastosowano sztuczną inteligencję, która zdecyduje, gdzie chcemy jechać. A co jeśli zawiedzie? Odpowiedź kryje pewne nagranie, które znajdziecie niżej.

Jeśli chodzi o zaawansowanie techniczne samochodów, Tesla jest jednym z liderówJeśli chodzi o zaawansowanie techniczne samochodów, Tesla jest jednym z liderów
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Tesla
Filip Buliński

O ile konserwatywnym klientom nie w smak powiększająca się liczba ekranów we wnętrzach aut oraz rosnąca liczba funkcji obsługiwana dotykowo, tak na wieść o nowym rozwiązaniu Tesli mogą już dostać zawału serca. Oprócz kontrowersyjnego wolantu Amerykanie postanowili pozbyć się klasycznej dźwigni wyboru biegu i zastąpić ją sztuczną inteligencją.

Zgadza się, o wyborze kierunku jazdy ma decydować komputer, bazując na odczytach z czujników. Tesla podaje jako przykład sytuację, w której stoicie przed bramą garażową, więc najprawdopodobniej chcecie wycofać. Jak widać, zamiłowanie do automatycznych skrzyń ewoluowało na kolejny level. "Szaleństwo" pomyślicie pewnie. W razie organizacji zlotu właścicieli tesli, jego przebieg będzie wyglądał prawdopodobnie tak:

Nie ma wątpliwości, że to już wyższy poziom cyfryzacji samochodów. Zapytacie też pewnie: "a co, jeśli sztuczna inteligencja źle odczyta zamiary? Albo będziemy musieli szybko cofnąć, żeby uniknąć wypadku?". Oczywiście i na to jest rozwiązanie. A pokazuje je poniższy wpis.

Dobrze widzicie, cyfrową inteligencję ma ratować ikona samochodu na dotykowym ekranie, którą po prostu trzeba przesunąć w odpowiednim kierunku. Rozwój rozwojem, ale czy nowoczesne rozwiązania nie zachodzą oby za daleko? A przynajmniej w wypadku Tesli?

Wybrane dla Ciebie
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie