Wolant to pikuś. Tak wygląda zmiana biegu w tesli, gdy zawiedzie sztuczna inteligencja

Pamiętacie wolant w poliftowych wersjach Modeli S i X? To był tylko początek nietuzinkowych pomysłów Tesli. Bowiem zamiast klasycznej dźwigni do wyboru kierunku jazdy, zastosowano sztuczną inteligencję, która zdecyduje, gdzie chcemy jechać. A co jeśli zawiedzie? Odpowiedź kryje pewne nagranie, które znajdziecie niżej.

Jeśli chodzi o zaawansowanie techniczne samochodów, Tesla jest jednym z liderówJeśli chodzi o zaawansowanie techniczne samochodów, Tesla jest jednym z liderów
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe Tesla
Filip Buliński

O ile konserwatywnym klientom nie w smak powiększająca się liczba ekranów we wnętrzach aut oraz rosnąca liczba funkcji obsługiwana dotykowo, tak na wieść o nowym rozwiązaniu Tesli mogą już dostać zawału serca. Oprócz kontrowersyjnego wolantu Amerykanie postanowili pozbyć się klasycznej dźwigni wyboru biegu i zastąpić ją sztuczną inteligencją.

Zgadza się, o wyborze kierunku jazdy ma decydować komputer, bazując na odczytach z czujników. Tesla podaje jako przykład sytuację, w której stoicie przed bramą garażową, więc najprawdopodobniej chcecie wycofać. Jak widać, zamiłowanie do automatycznych skrzyń ewoluowało na kolejny level. "Szaleństwo" pomyślicie pewnie. W razie organizacji zlotu właścicieli tesli, jego przebieg będzie wyglądał prawdopodobnie tak:

Nie ma wątpliwości, że to już wyższy poziom cyfryzacji samochodów. Zapytacie też pewnie: "a co, jeśli sztuczna inteligencja źle odczyta zamiary? Albo będziemy musieli szybko cofnąć, żeby uniknąć wypadku?". Oczywiście i na to jest rozwiązanie. A pokazuje je poniższy wpis.

Dobrze widzicie, cyfrową inteligencję ma ratować ikona samochodu na dotykowym ekranie, którą po prostu trzeba przesunąć w odpowiednim kierunku. Rozwój rozwojem, ale czy nowoczesne rozwiązania nie zachodzą oby za daleko? A przynajmniej w wypadku Tesli?

Wybrane dla Ciebie
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟