WAŻNE
TERAZ

Lewandowski!! Euforia na trybunach po 2. golu Polski

Za paliwo zapłacisz palcem. Nowy system Mercedesa to już cyberpunk

Nowy system Mercedes pay+ wygląda niczym żywcem wyjęty z filmu science-fiction. To jednak rzeczywistość. Z poziomu naszego auta będziemy mogli płacić, np. za tankowanie, naszym odciskiem.

Mercedes pay+ to prawdziwa rewolucja pod kątem płatnościMercedes pay+ to prawdziwa rewolucja pod kątem płatności
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | © Mercedes-Benz Mobility AG
Kamil Niewiński

Podjeżdżasz na stację benzynową, podchodzisz do dystrybutora i zaczynasz tankowanie. Pistolet się blokuje, zalałeś bak do pełna. Zamiast jednak iść do kasy i czekać w kolejce na obsłużenie, po prostu wsiadasz z powrotem do swojego auta, przykładasz palec do skanera i… zapłacone — możesz jechać dalej! Czy to science-fiction? Nie — to nowy system, który właśnie wprowadził Mercedes.

Opcja Mercedes pay+ stworzona została we współpracy z Mastercard i na razie będzie dostępna wyłącznie w Niemczech. Nasze auto stanie się terminalem, a czytnik linii papilarnych zintegrowany z systemem inforozrywki pozwoli na weryfikację płatności. Nie będziemy musieli iść do kasy czy podawać PIN-u — wystarczy tylko przyłożenie palca i możemy jechać dalej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mercedes EQE SUV - wbija bratu nóż w plecy

Mercedes chwali się, że jako pierwszy na świecie wprowadził taką technologię do aut produkowanych seryjnie. Zostało to poprzedzone badaniami, które wykazały, że aż 60 proc. klientów w przedziale wiekowym 18-39 lat z chęcią płaciłoby za tankowanie z poziomu systemu inforozrywki.

Mercedes pay+ to prawdziwa rewolucja pod kątem płatności
Mercedes pay+ to prawdziwa rewolucja pod kątem płatności © Materiały prasowe | © Mercedes-Benz Mobility AG

Już teraz, w momencie rozpoczęcia całego programu, dostępnych jest aż 3600 stacji benzynowych rozsianych po całych Niemczech. Mimo że technologię stosowaną w autach dostarcza Mastercard, respektowane są również wydane na terytorium Niemiec karty Visa. Mercedes już teraz zapowiada zaś, że system Mercedes pay+ zostanie rozszerzony nie tylko o inne usługi, ale również o inne rynki europejskie.

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"