Co może pójść nie tak? Jedziemy elektrykami z Warszawy do Lyonu

Co może pójść nie tak? Jedziemy elektrykami z Warszawy do Lyonu17.05.2019 10:06
Zarówno Audi e-tron, jak i Jaguar I-Pace będą odpowiednio oznakowane
Zarówno Audi e-tron, jak i Jaguar I-Pace będą odpowiednio oznakowane
Źródło zdjęć: © Fot. PSPA

Czy samochody elektryczne nadają się na trasę? Wielu twierdzi, że nie. Ja chcę pokazać, że jednak się da. W tym celu dołączyłem do ekipy jadącej w Zero Race, czyli eRajdu z Warszawy do Lyonu. Już teraz zapraszam na relację z przejazdu.

Ponad 4000 km i zero emisji. Takie są założenia Zero Race organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, organizację zrzeszoną w The European Association for Electromobility (AVERE). Razem z dziennikarzami wysokienapiecie.pl oraz zespołem orpa.pl wsiądę w Audi e-trona i Jaguara I-Pace'a i ruszymy z Warszawy do Lyonu. E-autokult jest patronem medialnym rajdu, a partnerami są marki Audi i Jaguar oraz IONITY i GreenWay.

Przed nami 4000 km i ani jednej kropli benzyny czy oleju napędowego
Źródło zdjęć: © Fot. PSPA
Przed nami 4000 km i ani jednej kropli benzyny czy oleju napędowego

Do Lyonu nie jedziemy bez powodu. To właśnie tam, po raz 32., odbędzie się sympozjum poświęcone samochodom elektrycznym i elektromobilności. Od podszewki będę mógł poznać wyzwania, jakie stoją przed inżynierami, firmami oraz ustawodawcami, którzy chcą brać udział w e-rewolucji.

Zero Race wystartuje z Warszawy w sobotę, 18 maja. Już teraz zapraszam was na relację z przejazdu, która będzie się pojawiać na naszym Instagramie, Facebooku oraz na e-autokult.pl.

Do przejazdu wybraliśmy Audi e-trona i Jaguara I-Pace'a, czyli dwa flagowe "elektryki" dostępne obecnie na polskim rynku. Oba są SUV-ami i mają deklarowane ponad 400 km zasięgu, więc obie drużyny mają wyrównane szanse.

Szacujemy, że podróż zajmie nam dwa dni. Pierwszego dnia planujemy dojechać do Norymbergi pokonując ponad 1100 km. Zajmie to około 15 godzin wliczając w to 3 postoje na ładowanie. Drugi dzień to już podróż do Lyonu. Pozostałe 850 km powinniśmy przejechać w ponad 13 godzin ponownie "zaliczając" 3 ładowarki.

Nasze postępy możecie śledzić na bieżąco pod tym linkiem.

Przeczytaj moje testy Jaguara I-Pace'a i Audi e-trona:

Od dawna powtarzam, że wierzę w samochody elektryczne. Jeździ się nimi przyjemniej, bo jest ciszej niż w spalinowych i są nieporównywalnie bardziej dynamiczne. Do tego podczas jazdy nie emitują spalin, co jest kolejną zaletą. Teraz liczę, że nie zawiodą mnie i uda nam się dojechać do Lyonu zgodnie z planem. Właściwie to jestem co do tego przekonany.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)