Toyota dołącza do grona elektrycznych vanów i prezentuje Proace'a Verso Electric

Po debiucie elektrycznych vanów z koncernu PSA przyszła też kolej na Toyotę. Bliźniak Zafiry, Spacetourera i Travellera otrzyma prądowy napęd, który zapewni mu zasięg 230 lub 330 km. Co ważne, odpowiednie rozmieszczenie baterii nie wpłynęło na zmniejszenie przestrzeni w kabinie.
Toyotę, podobnie jak bliźniacze modele w PSA, napędza 136-konny silnik elektryczny, który przenosi napęd na przednią oś. Na razie nie zdradzono czasu przyspieszenia do 100 km/h, ale w tego typu aucie nie będzie to raczej szczególnie istotne. Z kolei prędkość maksymalna została ograniczona do 130 km/h.
W sprzedaży będą dostępne 2 warianty akumulatorów – 50 i 75 kWh. Zgodnie z normą WLTP, pierwszy ma zapewnić zasięg do 230 km, a drugi – 330 km. Proace Verso Electric będzie w stanie przyjąć ładowanie z mocą do 100 kW, dzięki czemu uzupełnienie energii w mniejszej baterii zajmie tylko 30 min., a w większej – 45 min.
Do wyboru będą 3 warianty nadwozia – Compact, Medium i Long. Dzięki umieszczeniu akumulatorów pod podłogą ich obecność w żaden sposób nie wpływa na przestrzeń w kabinie, a kufer, w zależności od wersji, przyjmie od 280 do nawet 1060 l bagażu przy korzystaniu ze wszystkich siedzeń. Z kolei maksymalna ładowność wynosi 1000 kg, jednak za dopłatą ta wartość może zostać podniesiona do 1200 kg. Ciężar nisko osadzonych baterii ma poprawić także stabilność prowadzenia auta.
Zobacz również: Audi e-tron Sportback w LA
Już podstawowe wyposażenie jest całkiem zadowalające i obejmuje m.in. łączność z Android Auto i Apple Car Play, 7-calowy ekran multimedialny, podgrzewane fotele czy bezkluczykowy dostęp do auta. Nie zabrakło także szeregu asystentów jazdy, w tym systemu awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych. Automatyczna klimatyzacja wymaga już dopłaty – w standardzie znajdziemy manualną.
Ceny zostaną wkrótce ogłoszone, a pierwsze egzemplarze zagoszczą u swoich właścicieli wiosną 2021 r.
Zobacz więcej zdjęć Toyoty Proace Verso Electric

Toyota Proace Verso Electric
(fot. mat. prasowe Toyoty)
Zobacz 7 zdjęć
Polecane przez autora:
- Test: BMW iX3 wygląda jak odgrzewany kotlet, ale w normalności tkwi jego siła
- Cała stacja Tesli zastawiona przez auta spalinowe. Obrazek, który pokazuje największy problem elektromobilności [Opinia]
- Passat i Golf jeszcze nie umrą, ale VW chce przyspieszyć elektryczno-cyfrową ewolucję nową strategią "Accelerate"
Ten artykuł ma 1 komentarz
Pokaż wszystkie komentarze