52 mln zł na elektrycznego dostawczaka. Jednym z projektów jest Sevi

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju szuka producentów uniwersalnego pojazdu dostawczego o napędzie elektrycznym lub wodorowym. Największą liczbę punktów w kwalifikacjach zdobyła w konsorcjum firma Veramo LAB razem z niemiecką spółką Eurobus GmbH.

Tak prezentują się pierwsze szkiceTak prezentują się pierwsze szkice
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Narodowe Centrum Badań chce pobudzić polski rozwój technologiczny, zwłaszcza sektora motoryzacyjnego, dlatego też finansuje prace badawczo-rozwojowe w ramach specjalnego programu. Jego celem jest opracowanie pojazdów dostawczych z napędem elektrycznym i wodorowym.

Plany są ambitne: przy 1 tonie ładowności elektryki mają zachować 250 km zasięgu, a auta zasilane wodorem - aż 400 km. Dodatkowo pojazdy mają "cechować się m.in. wysoką niezawodnością i trwałością". Przeczytać można również, że powinny mieć ergonomiczne wnętrze, nowoczesny wygląd i być oparte na uniwersalnej platformie.

Do udziału w programie zgłosiło się 14 firm, ale na pierwszej pozycji znalazła się spółka Veramo Lab z projektem Sevi – miejskiego, elektrycznego pojazdu dostawczego. Organ specjalizuje się w tworzeniu podzespołów do e-autobusów i innych tego typu samochodów.

Całkowity budżet programu to 52 mln zł. Zakwalifikowani wykonawcy przystąpią do prowadzenia podzielonych na cztery etapy prac badawczych, w których będą konkurować. W ostatnim z nich "na ringu" pozostaną tylko dwa podmioty.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem