Amerykanie przejęli niemiecką spółkę. Zajmą się recyklingiem baterii w Europie

Firma Redwood Materials ogłosiła przejęcie Redux Recycling GmbH, czyli jednego z największych przedsiębiorstw zajmujących się recyklingiem baterii litowo-jonowych na Starym Kontynencie.

Wraz z przejęciem Redwood zyska również około 70 pracowników obecnie pracujących w ReduxWraz z przejęciem Redwood zyska również około 70 pracowników obecnie pracujących w Redux
Źródło zdjęć: © redwoodmaterials

Redwood Materials to firma prowadzona przez współzałożyciela Tesli, JB Straubela, która specjalizuje się w recyklingu, rafinacji i regeneracji zużytych materiałów akumulatorowych, a następnie zwraca je amerykańskim producentom OEM w celu budowy nowych ogniw, szczególnie do pojazdów elektrycznych. W ciągu sześciu lat od powstania firma dokonała sporej ekspansji, osiągając wielomiliardową wycenę dzięki współpracy z takimi markami jak Volkswagen Group, Panasonic i Amazon.

Dzięki znacznemu wsparciu finansowemu i budowie nowej amerykańskiej siedziby w Karolinie Południowej działalność firmy Redwood w zakresie recyklingu akumulatorów nadal nabiera tempa i nie bez powodu. Oczekuje się, że tylko w tym roku sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA przekroczy 1,6 mln dol., co przygotuje grunt pod znaczny wzrost liczby akumulatorów na drogach, a ostatecznie ogniw, które będą musiały zostać poddane recyklingowi.

Zgodnie z planem Redwood Materials skupia się teraz na Europie. Firma podzieliła się niedawno szczegółami swojej ekspansji w UE, która obejmuje całkowite przejęcie Redux Recycling GmbH z siedzibą w Bremerhaven na niemieckim wybrzeżu Morza Północnego.

Jako wiodące w UE przedsiębiorstwo zajmujące się recyklingiem akumulatorów litowo-jonowych, Redux zapewnia 10 tys. ton rocznych zdolności produkcyjnych w centralnie zlokalizowanym obszarze na kontynencie, w pobliżu jednego z najważniejszych portów samochodowych. Zdaniem Redwood Materials, dzięki temu będzie można łatwiej transportować, poddawać recyklingowi i ponownie wykorzystywać akumulatory samochodowe sprowadzane z całej Europy. Redwood zyskuje także zespół około 70 pracowników obecnie pracujących w firmie Redux.

Oprócz obsługi pakietów pojazdów elektrycznych i ogniw akumulatorowych zakład Redux jest również przystosowany do recyklingu akumulatorów do rowerów elektrycznych, stacjonarnych systemów przechowywania i elektroniki użytkowej, takiej jak telefony komórkowe, laptopy, a nawet elektronarzędzia.

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek