Amerykanie przejęli niemiecką spółkę. Zajmą się recyklingiem baterii w Europie

Firma Redwood Materials ogłosiła przejęcie Redux Recycling GmbH, czyli jednego z największych przedsiębiorstw zajmujących się recyklingiem baterii litowo-jonowych na Starym Kontynencie.

Wraz z przejęciem Redwood zyska również około 70 pracowników obecnie pracujących w ReduxWraz z przejęciem Redwood zyska również około 70 pracowników obecnie pracujących w Redux
Źródło zdjęć: © redwoodmaterials

Redwood Materials to firma prowadzona przez współzałożyciela Tesli, JB Straubela, która specjalizuje się w recyklingu, rafinacji i regeneracji zużytych materiałów akumulatorowych, a następnie zwraca je amerykańskim producentom OEM w celu budowy nowych ogniw, szczególnie do pojazdów elektrycznych. W ciągu sześciu lat od powstania firma dokonała sporej ekspansji, osiągając wielomiliardową wycenę dzięki współpracy z takimi markami jak Volkswagen Group, Panasonic i Amazon.

Dzięki znacznemu wsparciu finansowemu i budowie nowej amerykańskiej siedziby w Karolinie Południowej działalność firmy Redwood w zakresie recyklingu akumulatorów nadal nabiera tempa i nie bez powodu. Oczekuje się, że tylko w tym roku sprzedaż pojazdów elektrycznych w USA przekroczy 1,6 mln dol., co przygotuje grunt pod znaczny wzrost liczby akumulatorów na drogach, a ostatecznie ogniw, które będą musiały zostać poddane recyklingowi.

Zgodnie z planem Redwood Materials skupia się teraz na Europie. Firma podzieliła się niedawno szczegółami swojej ekspansji w UE, która obejmuje całkowite przejęcie Redux Recycling GmbH z siedzibą w Bremerhaven na niemieckim wybrzeżu Morza Północnego.

Jako wiodące w UE przedsiębiorstwo zajmujące się recyklingiem akumulatorów litowo-jonowych, Redux zapewnia 10 tys. ton rocznych zdolności produkcyjnych w centralnie zlokalizowanym obszarze na kontynencie, w pobliżu jednego z najważniejszych portów samochodowych. Zdaniem Redwood Materials, dzięki temu będzie można łatwiej transportować, poddawać recyklingowi i ponownie wykorzystywać akumulatory samochodowe sprowadzane z całej Europy. Redwood zyskuje także zespół około 70 pracowników obecnie pracujących w firmie Redux.

Oprócz obsługi pakietów pojazdów elektrycznych i ogniw akumulatorowych zakład Redux jest również przystosowany do recyklingu akumulatorów do rowerów elektrycznych, stacjonarnych systemów przechowywania i elektroniki użytkowej, takiej jak telefony komórkowe, laptopy, a nawet elektronarzędzia.

Wybrane dla Ciebie

Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Greenpeace bierze Polskę na celownik. Ekolodzy wskazują, co mamy zrobić, Niemcy i Węgry zacierają ręce
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Hyundai pokazał kolejnego dzikusa na prąd. To Ioniq 6 N
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Test: Ferrari 296 GTS ma dwa oblicza. Jedno koi, drugie rzuca na kolana
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Wszystko, czego nie wiedzieliście o akumulatorach trakcyjnych. Porsche zdradziło mi sekrety swojego zamkniętego laboratorium w Weissach
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Moc i moment jak w holowniku. Rivian prezentuje modele w wersji Quad
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Bentley EXP 15 zapowiada przyszłego elektryka marki. Takich drzwi dawno nie widzieliśmy
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Lamborghini Urus pozostanie hybrydą w kolejnej generacji. Elektryk przesunięty w czasie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Kia EV5 wjeżdża do Europy. Na razie w okrojonym składzie
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny