Mercedes EQV Concept. Elektryczny minibus już niebawem w produkcji?

Napęd elektryczny przestaje być domeną małych, miejskich wozidełek oraz kompaktów. Prąd coraz częściej trafia także do pojazdów dostawczych i użytkowych. W Genewie zadebiutował koncepcyjny Mercedes EQV, który jest niczym innym jak elektrycznym minibusem.

Wygląda jak Klasa V w bardzo bogatej wersji. Nic dziwnego, gdyż różni je tylko napęd.Wygląda jak Klasa V w bardzo bogatej wersji. Nic dziwnego, gdyż różni je tylko napęd.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Inżynierowie Mercedesa nie zbudowali tego auta od nowa. Wykorzystali sprawdzoną platformę znaną dotychczas jako Klasa V. Zmienili kilka detali, a napęd spalinowy zastąpili elektrycznym. Tak powstał EQV - koncept, który sprawia wrażenie całkowicie gotowego do produkcji. Nic więc dziwnego, że nieoficjalnie mówi się o debiucie zaplanowanym na wrześniowe targi we Frankfurcie.

Niewykluczone, że Mercedes pochwalił się konceptem, by zbadać reakcję potencjalnych klientów i sprawdzić, czy takie auto ma szanse na sukces. EQV wydaje się bardzo ciekawą opcją dla osób potrzebujących komfortowego, ale jednocześnie ekologicznego i ekonomicznego środka transportu, zdolnego przewieźć więcej niż 4-5 osób.

Napęd generuje bardzo przyzwoite 205 KM mocy, a zasięg zapowiada się obiecująco. Auto powinno bez problemu przejechać ponad 400 km na jednym ładowaniu. Co więcej, zasilenie baterii do 60 proc. pojemności w przypadku szybkiego ładowania potrwa tylko 15 minut. Warto wspomnieć, że mimo elektrycznego napędu, EQV nie stracił praktycznego charakteru Klasy V.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

W luksusowo wykończonej kabinie zmieści się łącznie 6 osób. Każda z nich dysponuje oddzielnym, obracanym fotelem. Możliwa jest także opcja 7- i 8-osobowa z łączonymi kanapami w tylnych rzędach. Minibus kusi też wyposażeniem, wliczając w to najnowsze multimedia sterowane głosem czy ambientowe oświetlenie wnętrza.

Jak na razie trudno mówić o cenach, choć połączenie marki premium, dużego nadwozia, bogatego wyposażenia i elektrycznego napędu raczej nie może być tanie. Nie zdziwimy się jednak, jeśli za kilka miesięcy faktycznie poznamy oficjalną wersję produkcyjną.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀