Opel Ampera-e może się zapalić. Producent radzi nie ładować akumulatora do pełna

W Niemczech dostrzeżono problem z możliwością wystąpienia samozapłonu w modelu Ampera-e, niedostępnym na naszym rynku, ale sprowadzanym w ramach importu prywatnego. Producent nie zaleca ładowania akumulatora do poziomu powyżej 90 proc.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Marcin Łobodziński

To pozostałości po współpracy z amerykańskim koncernem General Motors, do którego należał Opel i który dostarczył bazę do stworzenia Ampery-e. Model ten oparto na Chevrolecie Bolcie EV, który ma już kampanię serwisową w USA.

Około 1500 pojazdów wyprodukowanych w latach 2016-2019 jest dotkniętych tym problemem. Oczywiście dotyczy to rynku niemieckiego, ale warto wysłać w tej sprawie zapytanie do Opla w Niemczech, jeśli kupiło się takie auto w ramach importu. Jest już oprogramowanie, które nie pozwala ładować akumulatora do poziomu powyżej 90 proc. i takie ładowanie tego auta się zaleca. W USA użytkownikom Bolta EV zaleca się także parkowanie na świeżym powietrzu i z dala od ścian.

GM bada problem i w obawie przed niezadowoleniem klientów, którzy nie zrezygnują łatwo z tych dodatkowych 10 proc. pojemności akumulatora, szuka rozwiązania, które pozwalałoby w pełni korzystać z samochodu. Opel w tej chwili jest zdany na GM, a producentem baterii jest LG Chem.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟