Triggo to polskie auto na prąd, które pojawi się w Genewie

Triggo to kolejny polski projekt auta elektrycznego, który w przeciwieństwie do większości podobnych dzieł ma duże szanse na realizację. Przedprodukcyjne prototypy polskiego auta elektrycznego Triggo od kilku tygodni jeżdżą już po ulicach Warszawy, a praktycznie gotowe egzemplarze będą gwiazdami targów w Genewie. Produkcja ma ruszyć w 2021 roku.

Triggo to połączenie auta z motocyklem.Triggo to połączenie auta z motocyklem.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Wystarczy spojrzeć na fotografie, aby zrozumieć, że Triggo nie jest zwyczajnym samochodem. To coś w rodzaju połączenia auta i motocykla - w tym stwierdzeniu nie ma cienia przesady, gdyż dzięki regulowanej przedniej osi Triggo faktycznie może być jednym, jak i drugim.

Co ciekawe, za projekt odpowiada Sebastian Nowak, który tworzył też m.in. scenografie do "Wiedźmina" i niezaprezentowanego jeszcze tytułu "Cyberpunk 2077" autorstwa CD Projekt. Mając tę wiedzę łatwo domyśleć się, dlaczego Triggo wygląda tak bardzo nietypowo i futurystycznie. Ciekawa prezencja i elektryczny napęd nie są jednak jego jedynymi zaletami.

Producent twierdzi, że to pierwsze auto na świecie pozwalające omijać korki dzięki dynamicznej przedniej osi pojazdu, która w zależności od potrzeb zmienia swoją szerokość. W standardowym trybie drogowym rozstaw kół wynosi 148 cm, natomiast w trybie manewrowym zmniejsza się on do zaledwie 86 cm, sprawiając, że Triggo wjedzie prawie wszędzie.

Twórcy tej konstrukcji twierdzą, że regulowana oś nie przysparza żadnych trudności w prowadzeniu. Triggo z automatyczną skrzynią biegów, pedałami i kierownicą w kwestii jazdy jest samochodem jak każdy inny, choć nikt nie próbuje ukrywać jego typowo miejskiego przeznaczenia. W zamyśle auto ma służyć głównie firmom carsharingowym.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

W tym kontekście jego dużą zaletą wydają się wymienne baterie, przez co pojazd nie jest uzależniony od punktów ładowania. Gdy jeden akumulator się wyczerpie, system automatycznie powiadomi o tym firmę zarządzającą, która dostarczy naładowaną baterię i wymieni ją w zaledwie kilka minut. Niestety zasięg jak na razie pozostaje nieznany.

Producent Triggo postanowił zaprezentować swoje dzieło podczas najbliższych, marcowych targów w Genewie, gdzie będzie okazja pochwalić się nim szerszej publiczności. Nie zdziwimy się, jeśli auto spotka się z ciepłym przyjęciem. Start produkcji zaplanowano na 2021 rok. Już niebawem powinnyśmy więc przekonać się, czy Triggo zostanie nowym hitem miejskiego carsharingu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥