Volkswagen ma w planach elektrycznego mikrobusa. Będzie gotowy w 2022 roku

Ambitne plany Volkswagena na najbliższe lata zakładają stworzenie rozbudowanej gamy pojazdów elektrycznych. Jak się okazuje, poza kompaktami i crossoverami znajdzie się w niej również miejsce dla mikrobusa, będącego nowoczesnym wcieleniem legendarnego "Bulliego".

Mikrobus ma być inspirowany konceptem I.D. BuzzMikrobus ma być inspirowany konceptem I.D. Buzz
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Choć większe auta rodzinne o pudełkowatych kształtach nie cieszą się obecnie zbyt dużym powodzeniem, Volkswagen zamierza zaryzykować i stworzyć taki model. Być może Niemcy liczą, że klienci przyjdą do salonów z uwagi na elektryczny napęd i względy sentymentalne, gdyż mikrobus będzie w dużej mierze inspirowany modelami T1 i T2 sprzed kilku dekad.

Johan de Nysschen, dyrektor operacyjny amerykańskiego oddziału Volkswagena, w wywiadzie dla magazynu Motortrend potwierdził, że debiut wersji produkcyjnej planowany jest na 2022 rok. Auto ma być rozwinięciem śmiałego konceptu I.D. Buzz zaprezentowanego w 2017 roku. Tak jak wersja studyjna, gotowy model również będzie zasilany prądem.

Na razie nie wiadomo, czy Niemcy wykorzystają identyczną koncepcję napędu, która w I.D. Buzz jest całkiem ciekawa. Wykorzystuje bowiem dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 369 KM. Są one rozmieszczone tuż nad osiami, więc koncept jest pojazdem z napędem na cztery koła. Pozostaje mieć nadzieję, że tak samo będzie w wydaniu produkcyjnym.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Oczywiście jest jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach. Nie wiadomo też, czy auto w ogóle trafi do Europy, tym bardziej że zostało zapowiedziane przez amerykańskiego dyrektora Volkswagena. Tak czy inaczej, warto odnotować, że przyszłość niemieckiego koncernu nie ograniczy się wyłącznie do kolejnych crossoverów, co bardzo nas cieszy.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀