Apple podobno kupiło były poligon testowy Chryslera. Po co?

Plotki o tym, że Apple chce wkroczyć do świata motoryzacji pojawiają się od kilku dobrych lat. Niebawem możemy doczekać się realizacji tych zapowiedzi. Jak twierdzą nieoficjalne źródła, Amerykanie kupili byłą placówkę rozwojową Chryslera.

Centrum testowe w Arizonie było wykorzystywane m.in. przez ChrysleraCentrum testowe w Arizonie było wykorzystywane m.in. przez Chryslera
Źródło zdjęć: © fot. THE CENTER FOR LAND USE INTERPRETATION
Aleksander Ruciński

Apple to gigantyczna firma, która może pochwalić się ogromnym dorobkiem w świecie nowoczesnych technologii. Niestety jeśli chodzi o motoryzację, jej doświadczenie nie jest zbyt imponujące. Mimo to od lat słyszymy plotki dotyczące pierwszego samochodu Apple. Do realizacji planów niezbędne jest jednak odpowiednie zaplecze. Wiele wskazuje, że Amerykanie właśnie zyskali kolejny brakujący klocek w motoryzacyjnej układance.

Jak donosi portal MacRumours, firma, która może być powiązana z Apple, właśnie zakupiła byłe centrum testowe Chryslera w okolicach Phoenix w Arizonie. Mowa o spółce Route 14, za którą ma stać amerykański gigant. Kwestia zależności nie została potwierdzona, a oficjalny właściciel Route 14 pozostaje nieznany.

Niezależnie od kwestii faktycznej własności, nowy inwestor ma gruby portfel. Zdecydował się bowiem na wyłożenie 125 mln dolarów za 34 działki, na których ulokowano byłą placówkę testową Chryslera. Biorąc pod uwagę lokalizację i warunki naturalne, jest to idealne miejsce do rozwoju pojazdów przyszłości. Czy jednak faktycznie stoi za tym Apple? Odpowiedź powinniśmy poznać niebawem.

Jeśli chodzi o auto Apple, z pewnością coś jest na rzeczy, tym bardziej że amerykański gigant ogłosił niedawno zmiany kadrowe w projekcie Apple Car. Przewodniczyć mu będzie Kevin Lynch, dotychczas odpowiedzialny za zegarki Apple Watch. Zastąpi Douga Fielda, który odszedł do Forda.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony