WAŻNE
TERAZ

Tajne posiedzenie Sejmu. Tusk zwrócił się do Czarzastego

Audi e-tron S pokazane. To najbardziej emocjonująca wersja elektrycznego SUV-a

Sportowy, elektryczny SUV - tyle sprzeczności w zaledwie trzech słowach. Audi postanowiło połączyć odległe światy, uzupełniając gamę modelu e-tron oraz e-tron Sportback o ostrzejszą wersję S, która jest elektrykiem o emocjonujących osiągach.

Klienci mają do wyboru zarówno standardowe nadwozie, jak i wersję Sportback.Klienci mają do wyboru zarówno standardowe nadwozie, jak i wersję Sportback.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nowe Audi e-tron S oraz e-tron Sportback S jest napędzane aż trzema silnikami elektrycznymi - dwa z nich zamontowano nad tylną, a jeden nad przednią osią. Łączna moc systemowa takiego zestawu wynosi 503 KM, a maksymalny moment obrotowy oscyluje w granicach 970 Nm. Co jednak ciekawe, maksymalna wartość jest dostępna tylko przez 8 sekund w formie chwilowej poprawy osiągów.

Te, jeśli weźmiemy pod uwagę rozmiary pojazdu, są natomiast całkiem niezłe. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 209 km/h. Ten drugi parametr trudno określić mianem sportowego, ale najwyraźniej w Ingolstadt uznano, że w elektryku więcej nie potrzeba.

3 elektryczne jednostki zasilane są energią z akumulatorów o łącznej pojemności 95 kWh. To wystarcza, by przejechać 359 km e-tronem S lub 363 km wersją Sportback na pełnym ładowaniu. Większy zasięg tej drugiej wynika z lepszej aerodynamiki nadwozia zwieńczonego sportowo opadającym tyłem.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Jak przystało na wersję S, możemy spodziewać się również sztywniej zestrojonego zawieszenia i bardziej bezpośredniego układu kierowniczego, a z uwagi na rozkład mas i obecność dwóch silników na tylnej osi, także skłonności do bocznych poślizgów.

Na co dzień napęd realizowany jest właśnie za pośrednictwem tylnych kół. Przednia oś wkracza do akcji wyłącznie w kryzysowych sytuacjach lub gdy potrzebna jest pełna moc. Co ciekawe, każdy z tylnych silników odpowiada za wprawianie w ruch tylko jednego koła, co oznacza, że nie ma tu potrzeby stosowania żadnego dyferencjału.

Klienci, którzy zdecydują się na wersję S, powinni przede wszystkim docenić atrakcyjny wygląd SUV-a, który w pakiecie z opcjonalnymi 22-calowymi felgami (standardowo 21 cali) oraz dodatkowym zestawem aero budzi pozytywne odczucia. Nadwozie jest o 50 mm szersze niż w standardowym e-tronie. Stoi też o 7 cm bliżej asfaltu, co od razu rzuca się w oczy na fotografiach.

Ostry e-tron trafi do salonów jeszcze w tym roku. W Wielkiej Brytanii auto zostało wycenione na 87 tys. funtów. (430 tys. zł). Wersja Sportback jest natomiast droższa o 1700 funtów. Dla porównania najtańszy e-tron 55 quattro dostępny w Posce kosztuje 341 800 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/18] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇