Audi e-tron teraz naładuje się szybciej i dłużej pojedzie bez udziału kierowcy

Audi delikatnie odświeżyło elektrycznego e-trona poprawiając w nim wszystko to, na co dotychczas mogli narzekać klienci. Producent nie zapomniał też o stronie wizualnej, dorzucając do gamy zupełnie nowe felgi.

Od teraz e-tron będzie mógł stać na 22-calach.Od teraz e-tron będzie mógł stać na 22-calach.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Elektryczne Audi e-tron cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Świetnym przykładem jest Norwegia, gdzie e-tron zajmuje 1. miejsce w statystykach sprzedaży nie tylko pojazdów elektrycznych, ale aut w ogóle. Mimo to niemiecki producent nie spoczywa na laurach - właśnie pochwalił się kilkoma zmianami, które zagoszczą e gamie e-trona na rok modelowy 2021.

Pierwszą i najważniejszą poprawką jest uzupełnienie oferty o domową ładowarkę, pozwalającą zasilać samochodową baterię mocą do 22 kW. Urządzenie jest wyposażone w 5 calowy wyświetlacz do sterowania, ale może być też obsługiwane zdalnie, przy pomocy aplikacji. Dzięki niemu proces ładowania z domowego gniazdka potrwa nie więcej niż 5 godzin.

Druga z nowości dotyczy kierownicy, a właściwie umieszczonych w niej czujników współpracujących z aktywnym tempomatem i innymi systemami wsparcia kierowcy. W nowej odsłonie oprogramowanie będzie rzadziej weryfikować, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy - dokładnie co minutę.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

W praktyce oznacza to dłuższą jazdę bez konieczności trzymania 'kółka" w oparciu wyłącznie o elektroniczne systemy. Oczywiście Audi do niczego nie zachęca i zaleca, by kierowca cały czas sprawował kontrolę nad autem.

Trzecia różnica jest raczej banalna i dotyczy nowych felg. Dotychczas klienci mogli zdecydować się na obręcze o średnicy 20 i 21 cali. W wersji 2021 będzie możliwość wybrania jeszcze większego rozmiaru 22-cali. Sprzedaż "poprawionego" e-trona powinna ruszyć niebawem.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne