Audi e-tron teraz naładuje się szybciej i dłużej pojedzie bez udziału kierowcy

Audi delikatnie odświeżyło elektrycznego e-trona poprawiając w nim wszystko to, na co dotychczas mogli narzekać klienci. Producent nie zapomniał też o stronie wizualnej, dorzucając do gamy zupełnie nowe felgi.

Od teraz e-tron będzie mógł stać na 22-calach.Od teraz e-tron będzie mógł stać na 22-calach.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Elektryczne Audi e-tron cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Świetnym przykładem jest Norwegia, gdzie e-tron zajmuje 1. miejsce w statystykach sprzedaży nie tylko pojazdów elektrycznych, ale aut w ogóle. Mimo to niemiecki producent nie spoczywa na laurach - właśnie pochwalił się kilkoma zmianami, które zagoszczą e gamie e-trona na rok modelowy 2021.

Pierwszą i najważniejszą poprawką jest uzupełnienie oferty o domową ładowarkę, pozwalającą zasilać samochodową baterię mocą do 22 kW. Urządzenie jest wyposażone w 5 calowy wyświetlacz do sterowania, ale może być też obsługiwane zdalnie, przy pomocy aplikacji. Dzięki niemu proces ładowania z domowego gniazdka potrwa nie więcej niż 5 godzin.

Druga z nowości dotyczy kierownicy, a właściwie umieszczonych w niej czujników współpracujących z aktywnym tempomatem i innymi systemami wsparcia kierowcy. W nowej odsłonie oprogramowanie będzie rzadziej weryfikować, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy - dokładnie co minutę.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

W praktyce oznacza to dłuższą jazdę bez konieczności trzymania 'kółka" w oparciu wyłącznie o elektroniczne systemy. Oczywiście Audi do niczego nie zachęca i zaleca, by kierowca cały czas sprawował kontrolę nad autem.

Trzecia różnica jest raczej banalna i dotyczy nowych felg. Dotychczas klienci mogli zdecydować się na obręcze o średnicy 20 i 21 cali. W wersji 2021 będzie możliwość wybrania jeszcze większego rozmiaru 22-cali. Sprzedaż "poprawionego" e-trona powinna ruszyć niebawem.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇