Audi e-tron teraz naładuje się szybciej i dłużej pojedzie bez udziału kierowcy

Audi delikatnie odświeżyło elektrycznego e-trona poprawiając w nim wszystko to, na co dotychczas mogli narzekać klienci. Producent nie zapomniał też o stronie wizualnej, dorzucając do gamy zupełnie nowe felgi.

Od teraz e-tron będzie mógł stać na 22-calach.Od teraz e-tron będzie mógł stać na 22-calach.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Elektryczne Audi e-tron cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Świetnym przykładem jest Norwegia, gdzie e-tron zajmuje 1. miejsce w statystykach sprzedaży nie tylko pojazdów elektrycznych, ale aut w ogóle. Mimo to niemiecki producent nie spoczywa na laurach - właśnie pochwalił się kilkoma zmianami, które zagoszczą e gamie e-trona na rok modelowy 2021.

Pierwszą i najważniejszą poprawką jest uzupełnienie oferty o domową ładowarkę, pozwalającą zasilać samochodową baterię mocą do 22 kW. Urządzenie jest wyposażone w 5 calowy wyświetlacz do sterowania, ale może być też obsługiwane zdalnie, przy pomocy aplikacji. Dzięki niemu proces ładowania z domowego gniazdka potrwa nie więcej niż 5 godzin.

Druga z nowości dotyczy kierownicy, a właściwie umieszczonych w niej czujników współpracujących z aktywnym tempomatem i innymi systemami wsparcia kierowcy. W nowej odsłonie oprogramowanie będzie rzadziej weryfikować, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy - dokładnie co minutę.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

W praktyce oznacza to dłuższą jazdę bez konieczności trzymania 'kółka" w oparciu wyłącznie o elektroniczne systemy. Oczywiście Audi do niczego nie zachęca i zaleca, by kierowca cały czas sprawował kontrolę nad autem.

Trzecia różnica jest raczej banalna i dotyczy nowych felg. Dotychczas klienci mogli zdecydować się na obręcze o średnicy 20 i 21 cali. W wersji 2021 będzie możliwość wybrania jeszcze większego rozmiaru 22-cali. Sprzedaż "poprawionego" e-trona powinna ruszyć niebawem.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie