BMW M5 Touring. Cięższe i wolniejsze niż konkurencja

Jeśli zastanawialiście się, czy M5 może być jeszcze cięższe, odpowiedź brzmi: tak. Wystarczy, że zamówicie je w wydaniu kombi.

BMW M5 TouringBMW M5 Touring
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Fabian Kirchbauer
Mateusz Lubczański

2550 kg – tyle waży nowe BMW M5 Touring. To "zasługa" układu napędowego – oprócz V8 przenoszącego moc na wszystkie koła, na pokładzie mamy jeszcze motor elektryczny i dużą baterię (oraz np. skrętną tylną oś). To więcej, niż w pełni elektryczne i5 M60. Przypomnijmy, poprzednie M5 "w turasie" miało silnik V10 i ważyło mniej niż dwie tony. Gdzie ten postęp?

Z drugiej jednak strony poprzednie M5 nie miało 727 KM i 1000 Nm. Sprint do setki nowemu modelowi zajmuje 3,6 s, a kombi pomknie nawet 305 km/h, choć trzeba będzie wykupić dodatkowy pakiet. I tutaj ciekawostka – słabsze i lżejsze Audi RS6 Performance jest szybsze na papierze o 0,2 s.

Na samym prądzie przejedziemy około 60 km, a ogniwo ma 18,6 kWh pojemności. Prawdopodobnie M5 będzie też radziło sobie w zakrętach, bowiem rozkład mas to idealne 50:50.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowe Porsche 911 GTS (2024) - hybryda, ale tylko dla osiągów

Wynika to po części z umiejscowienia ciężkich ogniw. O ile nadwozie kombi pozwoliło na uzyskanie 570 l pojemności bagażnika np. w elektrycznym i5, tak "eMka" zapewnia 500 l przestrzeni.

Ceny modelu BMW M5 Touring nie zostały jeszcze ujawnione. Za wersję sedan trzeba zapłacić 680 tys. zł.

  • BMW M5 Touring
  • BMW M5 Touring
  • BMW M5 Touring
  • BMW M5 Touring
  • BMW M5 Touring
  • BMW M5 Touring
  • BMW M5 Touring
[1/7] BMW M5 Touring Źródło zdjęć: WP Autokult | Fabian Kirchbauer
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem