BMW XM wycenione w Polsce. Nietrudno o siedem cyfr

Milion złotych - na taki wydatek muszą przygotować się chętni na nowe, hybrydowe BMW XM. Trzeba przyznać, że cennik jest równie zaskakujący, co moc i design tego modelu. A wciąż brakuje w nim mocniejszej wersji Label Red.

BMW XMBMW XM
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Aleksander Ruciński

Inflacja jaka jest, każdy widzi. Samochody drożeją w oczach, a segment pojazdów luksusowych nie jest tu wyjątkiem. Mimo to cena nowego BMW XM może zwalić z nóg - na podstawowe wydanie trzeba przygotować 935 tys. zł.

Wystarczy jednak dobrać kilka opcji, by przebić granicę siedmiu cyfr, jeszcze do niedawna kojarzoną wyłącznie z ekskluzywnymi supersamochodami. Dziś mamy SUV-y, które dorównują im w kwestii osiągów. Dlaczego więc nie miałyby dorównywać ceną?

Klienci póki co mogą wybierać spośród jednej opcji napędu - 653-konnej hybrydy plug-in opartej na podwójnie doładowanym, 4,4-litrowym V8. Później do gamy dołączy mocniejszy, blisko 750-konny wariant, który z pewnością będzie jeszcze droższy.

Jak nietrudno się domyślić, wyposażenie standardowe nie rozczarowuje. Poza oczywistymi oczywistościami jak diodowe reflektory, 4-strefowa klimatyzacja czy cyfrowy kokpit z wyświetlaczem head-up, można liczyć również na automatyczne domykanie drzwi, skórę Merino pokrywającą fotele i część kokpitu czy nagłośnienie Harman Kardon.

BMW XM
BMW XM © mat. prasowe / BMW

Nie zapominajmy, że to M. Na pokładzie jest więc też sporo rozwiązań z zakresu dynamiki jazdy, w tym adaptacyjne zawieszenie z aktywną stabilizacją przechyłów, skrętna oś tylna oraz sportowe hamulce M.

Na razie klienci nie mają do wyboru żadnych alternatyw w postaci wersji specjalnych czy innych linii wyposażenia. Jest za to całkiem bogata lista opcji i konfiguracji. Siedem lakierów nadwozia i sześć wzorów felg, a także cztery warianty wykończenia wnętrza. Za 12 700 zł można też dobrać pakiet M Driver, w skład którego wchodzi podniesienie prędkości maksymalnej do 270 km/h i jednodniowe szkolenie BMW Driving Experience.

Tanio nie jest, ale biorąc pod uwagę spory szum, jaki zrobiła premiera tego modelu, można spodziewać się, że BMW nie będzie narzekać na brak klientów.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach