Bugatti i Rimac oficjalnie łączą siły. Na zamieszanie na rynku jednak poczekamy

Plotki się potwierdziły. Porsche i Rimac poinformowały, że powstanie nowa spółka joint-venture Bugatti Rimac. Jeśli ktoś miał wątpliwości, czy hipersamochody unikną elektryfikacji, to właśnie zostały one rozwiane.

Rimac Nevera i Bugatti Chiron, kiedyś rywale, dzisiaj braciaRimac Nevera i Bugatti Chiron, kiedyś rywale, dzisiaj bracia
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Porsche
Michał Zieliński

Bugatti-Rimac – tak będzie nazywać się nowa spółka joint-venture, która ma produkować hipersamochody zarówno francuskiej, jak i chorwackiej marki. Wiemy już, że każda z firm zachowa niezależność.

Rimac będzie wspierał Bugatti w opracowaniu kolejnego modelu, choć wspólny wóz to plan na dalszą przyszłość. Czy będzie to elektryczne hiperauto? Nie można tego wykluczyć. Co istotne, Bugatii ciągle będzie produkowało samochody w swojej fabryce we francuskim Molsheim.

Na czele spółki stanie Mate Rimac, założyciel Rimaca i to ta firma będzie mieć 55 proc. udziałów w Bugatti-Rimac. Pozostałe należą do Porsche, które z kolei ma też 24 proc. udziałów w Rimacu. W radzie zarządu spółki zasiądzie dwóch przedstawicieli Porsche, w tym Oliver Blume, obecny szef firmy.

Rimac Nevera i Bugatti Chiron
Rimac Nevera i Bugatti Chiron © Fot. Materiały prasowe/Porsche

"Łączymy doświadczenie Bugatti w produkowaniu hipersamochodów z niesamowitą innowacyjnością Rimaca na bardzo obiecującym polu elektromobilności. Bugatti zapewni swoją bogatą w tradycję markę, ikoniczne produkty, bazę lojalnych klientów i globalną siatkę dealerską. Poza technologią Rimac dostarczy nowego spojrzenia na rozwój i organizację" – powiedział Oliver Blume.

"To bardzo ekscytujący moment. Rimac Automobil urosło bardzo szybko i spółka joint-venture wynosi firmę na zupełnie nowy poziom. Bugatti i Rimac to perfekcyjna kombinacja i obie wnoszą ważne składniki: my udowodniliśmy, że jesteśmy pionierami w dziedzinie elektromobilności, a Bugatti ma ponad wiek doświadczenia w budowie samochodów najwyższej klasy i przez to zapewnia niesamowitą tradycję, która jest praktycznie niespotykana w historii motoryzacji. Wspólnie połączymy naszą wiedzę, technologię i majątek, by stworzyć bardzo wyjątkowe projekty w przyszłości" – dodał Mate Rimac.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯