Caterham kontratakuje. Zapowiedział właśnie elektrycznego hypercara

Caterham wydaje się powoli wkraczać w swoją nową erę. Brytyjski producent szykuje się do premiery elektrycznego koncepcyjnego samochodu, który ma być zapowiedzią tego, co w przyszłości ma oferować marka.

Caterham Project VCaterham Project V
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Caterham
Kamil Niewiński

O Caterhamie ostatnio było dość cicho. Brytyjski producent skupił się na produkcji swoich retro samochodów wyścigowych, które oczywiście robią wrażenie na fanach motoryzacji, budzą nutkę nostalgii i są imponujące pod kątem technicznym, aczkolwiek są równocześnie sporą niszą. Rozgłos marki również w znacznym stopniu zmalał po odejściu z F1 z końcem sezonu 2014.

Teraz jednak wokół Caterhama obserwujemy ciekawe zamieszanie  w pozytywnym tego słowa znaczeniu. 13 kwietnia br. marka ogłosiła, że przeprowadza się do nowej siedziby w Dartford. Niecały miesiąc później Caterham ujawnił nowego głównego projektanta. Anthony Jannarelly ma być odpowiedzialny za nowy język stylistyczny wykorzystywany przy nowych modelach, innych niż obecna retro gama Seven.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak powstaje bolid Formuły 1?

Już za niedługo będziemy w stanie poznać pierwsze efekty pracy Jannarelly’ego. 12 lipca 2023 roku światło dzienne ujrzy Caterham Project V — elektryczny samochód koncepcyjny, który ma być sportowym coupe. Za design w całości odpowiedzialny jest właśnie Janarelly. Project V ma być nowym początkiem dla marki, która zamiast bazować na nostalgii, chce wejść w nową erę motoryzacji z kopyta.

Samochód zostanie zaprezentowany podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Wtedy też poznamy więcej szczegółów dotyczących tego supersamochodu.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne