Caterham Project V to pierwszy elektryk marki. Nie stracił największej zalety

Caterham idzie z duchem czasu, a Project V jest tego najlepszym dowodem. To pierwszy elektryczny samochód marki. Nie tylko świetnie wygląda, ale powinien też nieźle jeździć.

Caterham Project VCaterham Project V
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Caterham
Aleksander Ruciński

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Caterham pochwalił się przedprodukcyjną wersją swojego elektrycznego modelu. Project V może trafić na rynek po 2025 roku. Łączy nowoczesny napęd z najważniejszymi zaletami marki.

Na tle dotychczasowych caterhamów, które były głównie torowymi wydmuszkami, Project V prezentuje się nad wyraz dojrzałe. To klasyczne, sportowe coupe, które może się podobać. W dodatku zaskakuje konfiguracją wnętrza - producent mówi o układzie 2+1, a w przyszłości może i 2+2.

Wszystko to w połączeniu z niską masą konstrukcji wynoszącą 1190 kg. Taki wynik udało się uzyskać dzięki szerokiemu wykorzystaniu włókna węglowego i aluminium. 270-konny elektryczny silnik powinien dobrze radzić sobie z takim nadwoziem.

Caterham Project V
Caterham Project V © Materiały prasowe | Caterham

Potwierdzają to wstępne osiągi - setka w czasie poniżej 5 sekund i 230 km/h prędkości maksymalnej. Dzięki baterii o pojemności 55 kWh zasięg też nie powinien rozczarowywać - szacunkowo wyniesie 420 km. Nieźle zapowiada się również ładowanie, dzięki obsługiwaniu mocy do 150 kW.

Jak informuje Bob Laishley, szef Caterhama - Project V to coś więcej niż tylko koncept. Rozwój wciąż trwa, a celem marki jest wdrożenie go na rynek. Firmie zależy na stworzeniu pojazdu zgodnego z jej duchem, a jednocześnie kompatybilnego z wymogami współczesności. Czas pokaże, jak ta trudna sztuka uda się w praktyce.

  • Caterham Project V
  • Caterham Project V
  • Caterham Project V
  • Caterham Project V
  • Caterham Project V
  • Caterham Project V
  • Caterham Project V
  • Caterham Project V
[1/8] Caterham Project V Źródło zdjęć: materiały partnera | Caterham
Wybrane dla Ciebie
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Używany elektryk odstraszył mnie dopiero na publicznej ładowarce
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Ford rozważa wprowadzenie taniego elektrycznego sedana z napędem na tył
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀