Ceny baterii mają spaść o połowę. Jest nadzieja dla elektromobilności

Największy producent baterii na świecie w 2024 roku zamierza zauważalnie obniżyć ceny. Spadek sięgnie nawet 50 proc. Analitycy twierdzą, że to duża szansa dla rozwoju elektromobilności, który może zauważalnie przyspieszyć.

Kilka lub kilkanaście punktów ładowania na parkingu przy niemieckiej autostradzie nie jest niczym zaskakującymZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © WP

Jak informuje serwis "The Driven", najpopularniejsze baterie litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) mają zauważalnie stanieć w najbliższych miesiącach.

Według szacunków, średnia cena za kWh akumulatora wyniesie 56,47 dolarów. To połowa obecnych kwot wahających się w granicach od 112 do 116 dolarów za kWh. Biorąc pod uwagę przewidywane ceny, przeciętna bateria o pojemności 60 kWh nie powinna kosztować więcej niż 3400 dolarów.

Niższe ceny mają być wynikiem spadających kosztów wynikających z upowszechnienia technologii, zoptymalizowanej produkcji oraz łańcuchów dostaw największego producenta baterii. Jest nim chińska firma CATL, która odpowiada za ponad 1/3 globalnej produkcji akumulatorów.

Teoretycznie niższe ceny komponentów powinny przełożyć się na końcowe kwoty zostawiane przez klientów kupujących auta elektryczne. Czas pokaże, czy tak będzie w istocie.

Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy