Citroen e-C3 ma być tani i podjąć walkę z chińskimi modelami

Chociaż elektryczna odmiana Citroena C3 nie została jeszcze oficjalnie ujawniona (przynajmniej w Europie), wiemy już, że będziemy mieli do czynienia z budżetowym elektrykiem - przynajmniej jak na standardy tychże samochodów.

Citroen C3Citroen C3
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Kamil Niewiński

W ciągu ostatnich paru miesięcy strategia wielu europejskich producentów drastycznie się zmieniła. Wszystko z uwagi na fakt, że obecnie próżno jest już ignorować rosnące znaczenie chińskich marek. Te zdołały już podbić swój rodzimy rynek, a teraz coraz śmielej radzą sobie w innych częściach świata, w tym w Europie. Niektórzy producenci ze Starego Kontynentu szykują już jednak odpowiedź.

W przypadku Citroena ma to być nadchodzący model e-C3. Klientom ma zaproponować dokładnie to, co chińscy konkurenci - możliwie jak najlepszy stosunek ceny do jakości, a dodatkowo znaczek znanej w naszym rejonie marki. Co jednak najważniejsze, C3 będzie najtańszym elektrykiem z segmentu B, bowiem jego cena, według doniesień ANEurope, ma być niższa niż 25 tysięcy euro (ok. 110 tysięcy złotych).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Citroen C3 Elle - czy to odpowiedni samochód dla NIEJ?

Wiele informacji na temat tego auta zdradził dyrektor generalny Citroena, Thierry Koskas. Nie ukrywa on faktu, że e-C3 jest odpowiedzią na auta takich producentów, jak MG czy BYD. Premiery samochodu mamy spodziewać się jesienią bieżącego roku, zaś do sprzedaży ma trafić na początku 2024 roku. Bateria w standardowym wariancie ma oferować zasięg na poziomie 300 km. 

Na razie nie wiadomo, czy wybór akumulatorów i jednostek nie będzie większy, a to może wpłynąć na ceny. Zdaniem Koskasa "e-C3 nie będzie mieć na rynku odpowiednika", lecz to może zmienić się w przyszłości. Budżetowy segment B może bowiem zostać zapełniony przez m.in. Renault 5 czy Volkswagena ID.2, chociaż oczywiście nie znamy żadnych szczegółów dotyczących wartości tych aut.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie