Dacia Spring ma być najtańszym elektrykiem w Europie. Ile kosztuje? Tu jest problem

Dacia zaprezentowała model Spring, który został ogłoszony najtańszym samochodem elektrycznym w Europie. Problem w tym, że producent nie podał ceny.

Dacia Spring ma być najtańśzym autem elektrycznym w Europie. Cena na chwilę obecną nie jest znana, jednak nie to jest największym problemem.Dacia Spring ma być najtańśzym autem elektrycznym w Europie. Cena na chwilę obecną nie jest znana, jednak nie to jest największym problemem.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Dacia Spring to autko pasujące wymiarami do segmentu B, lecz wyglądające jak crossover. Mierzy 3734 mm długości, 1622 mm szerokości oraz 1516 mm. Rozstaw osi to 2423 mm. Autko wygląda jak zmniejszone Sandero Stepway.

Elektryczna dacia jest napędzana silnikiem o mocy 33 kW (45 KM) i momencie obrotowym wynoszącym 125 Nm. Akumulator układu napędowego pochodzący z polskiego zakładu LG Chem w Kobierzycach ma pojemność 28,6 kWh. Prędkość maksymalną ustalono na 125 km/h.

Dacia Spring
Dacia Spring © fot. mat. prasowe

Akumulator da się ładować prądem przemiennym i stałym (o mocy maksymalnie 30 kW). Korzystając z wallboxa o mocy 7,4 kW, rozładowaną baterię naładujecie do pełna w 5 godzin, a z gniazda domowego 230V w 14 godzin. Mądrze umieszczono gniazdo ładowania - na samym froncie pojazdu. Realnie auto ma przejechać dystans ok. 225 km w ruchu mieszanym i 295 km w mieście.

Producent zapowiedział dwie wersje pojazdu. Osobową dla carsharingu oraz bagażową z 800-litrową przestrzenią dla małych dostawców i ładownością 325 kg. Niestety nie tylko nie podał cen, ale co gorsza, nie zapowiedział wersji dla klientów indywidualnych. I na razie nie wiadomo, czy takie się pojawią. A jeśli się nie pojawią, to kwestia ceny będzie tak samo umowna, jak ceny aut dostawczych.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie