Dacia Spring ma być najtańszym elektrykiem w Europie. Ile kosztuje? Tu jest problem

Dacia zaprezentowała model Spring, który został ogłoszony najtańszym samochodem elektrycznym w Europie. Problem w tym, że producent nie podał ceny.

Dacia Spring ma być najtańśzym autem elektrycznym w Europie. Cena na chwilę obecną nie jest znana, jednak nie to jest największym problemem.Dacia Spring ma być najtańśzym autem elektrycznym w Europie. Cena na chwilę obecną nie jest znana, jednak nie to jest największym problemem.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Dacia Spring to autko pasujące wymiarami do segmentu B, lecz wyglądające jak crossover. Mierzy 3734 mm długości, 1622 mm szerokości oraz 1516 mm. Rozstaw osi to 2423 mm. Autko wygląda jak zmniejszone Sandero Stepway.

Elektryczna dacia jest napędzana silnikiem o mocy 33 kW (45 KM) i momencie obrotowym wynoszącym 125 Nm. Akumulator układu napędowego pochodzący z polskiego zakładu LG Chem w Kobierzycach ma pojemność 28,6 kWh. Prędkość maksymalną ustalono na 125 km/h.

Dacia Spring
Dacia Spring © fot. mat. prasowe

Akumulator da się ładować prądem przemiennym i stałym (o mocy maksymalnie 30 kW). Korzystając z wallboxa o mocy 7,4 kW, rozładowaną baterię naładujecie do pełna w 5 godzin, a z gniazda domowego 230V w 14 godzin. Mądrze umieszczono gniazdo ładowania - na samym froncie pojazdu. Realnie auto ma przejechać dystans ok. 225 km w ruchu mieszanym i 295 km w mieście.

Producent zapowiedział dwie wersje pojazdu. Osobową dla carsharingu oraz bagażową z 800-litrową przestrzenią dla małych dostawców i ładownością 325 kg. Niestety nie tylko nie podał cen, ale co gorsza, nie zapowiedział wersji dla klientów indywidualnych. I na razie nie wiadomo, czy takie się pojawią. A jeśli się nie pojawią, to kwestia ceny będzie tak samo umowna, jak ceny aut dostawczych.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/12] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne