DeLorean Alpha5 to wielki powrót marki. Elektryczny, ale są plany na V8 

DeLorean oficjalnie powrócił. Model Alpha5 to reinkarnacja kultowego DMC-12 produkowanego na początku lat 80. XX wieku. Znacznie mocniejsza i zasilana prądem. Producent już zapowiada jednak inne modele, także spalinowe.

To naprawdę spore autoTo naprawdę spore auto
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / DeLorean
Aleksander Ruciński

DeLorean zaplanował oficjalny debiut elektrycznego modelu na sierpniowy konkurs elegancji w Pebble Beach. Wówczas Alpha5 objawi się wszystkim na żywo. Już dziś jednak wiemy, czego się spodziewać - producent opublikował bowiem grafiki prezentujące nadwozie i wnętrze. Zdradził też kilka technicznych detali.

Alpha5, bo tak nazywa się pierwszy nowożytny model DeLoreana, wyróżnia się czteromiejscowym nadwoziem, które łączy cechy limuzyny i coupe. Twórcy nie zapomnieli oczywiście o charakterystycznych, unoszonych do góry drzwiach, które były wyróżnikiem kultowego DMC-12. Ich rozmiar oraz brak słupka B gwarantują łatwy dostęp do wnętrza.

Za kształty, podobnie jak w przypadku DMC-12, odpowiada studio Italdesign. Alpha5 to bez wątpienia urodziwy projekt, ale ci, którzy liczyli na wiele nawiązań do poprzednika, mogą czuć się nieco rozczarowani. Co ciekawe, jest to naprawdę duży samochód. Z długością 4995 mm plasuje się w tej samej kategorii co Porsche Taycan. Zresztą pod względem osiągów również.

DeLorean Alpha5
DeLorean Alpha5 © mat. prasowe / DeLorean

Choć dokładne dane techniczne dotyczące elektrycznego napędu są nieznane, wiadomo, że pierwsza setka pojawia się na liczniku po około 3 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi 249 km/h. Nieźle zapowiada się także maksymalny zasięg na poziomie 482 km. To zasługa akumulatora o pojemności 100 kWh.

Jak przystało na nowoczesnego elektryka, samochód wyróżnia się minimalistycznym wnętrzem, w którym znajdziemy dwa wyświetlacze, z czego centralny zdaje się mieć zaskakująco rozsądne rozmiary. Kabina wydaje się przestronna i komfortowa, a cztery indywidualne fotele wyglądają na wygodne i dobrze trzymające w zakrętach.

Więcej detali dotyczących Alpha5 powinniśmy poznać podczas premiery zaplanowanej na 21 sierpnia 2022 roku. Już dziś jednak wiadomo, że marka nie zamierza poprzestać na jednym modelu. Obecny szef, Joost de Vries, który wcześniej pracował dla Karmy i Tesli, zdradził niedawno plany związane ze sportowym V8 i wodorowym SUV-em. Nie pozostaje nic innego, jak trzymać kciuki za wielki powrót.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀