Auto, które ma powalczyć z "wielką trójką". Właśnie przeszło lifting

Nie jesteśmy największym rynkiem dla marki DS, ale francuski producent dalej ma nadzieję na podbicie segmentu C w wydaniu premium. Do tego zadania przygotowano odświeżonego DS 4.

DS 4DS 4
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

Przedstawiciele marki pokazali dziennikarzom masę wykresów, z których wynikało, że w szeroko pojętym segmencie premium kompakty mają aż 37 proc. rynku. Królują oczywiście SUV-y (to chyba naprawdę nie jest dla nikogo zaskoczeniem), ale 20 proc. z tego fragmentu należy już do hatchbacków.

Innymi słowy DS 4 pozycjonuje się naprzeciw BMW serii 1, Mercedesa Klasy A, Audi A3 i odpowiada za 31 proc. sprzedaży całej marki. Wersja po liftingu ma już bardziej odważne kształty świateł LED, jak i wydłużoną o 12 mm maskę. Logo jest oczywiście podświetlane. Standardem są 19-calowe felgi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Plebiscyt Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025

DS4 jako jedyny ze wspomnianej trójki jest oferowany w wersji elektrycznej. Ta ma baterię o pojemności 58,3 kWh i teoretyczny zasięg na poziomie 450 KM. Teoretyczny, bowiem norma badań WLTP strasznie faworyzuje samochody elektryczne. Maksymalna moc ładowania to 120 kW (nie za dużo, ale i też bateria jest nie jest gigantyczna). Można przyjąć, że to rynkowy standard - doładowanie do 80 proc. zajmie pół godziny.

Jest też – a jakże – wersja plug-in oparta na silniku czterocylindrowym (!) o mocy 180 KM i akumulatorze o pojemności 14,6 kWh. Zasięg – ponownie teoretyczny – to 81 kilometrów na jednym ładowaniu.

DS 4
DS 4 © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Nie zabrakło też "zwykłego" silnika spalinowego wspomaganego jednostką elektryczną. Trzycylindrowy silnik 1,2 l wywodzi się co prawda z "ukochanego" przez klientów PureTecha, ale wiele elementów zostało w nim wymienione. Łączna moc to 145 KM. Co istotne, później w ofercie pojawi się też diesel mający 130 KM, ale tutaj producent tylko wspomniał o tej jednostce. Cóż, w niektórych europejskich krajach motor wysokoprężny jest już na cenzurowanym.

We wnętrzu mamy dwa ekrany mające około 10,25 cala. Ukryto też nawiewy. Francuzi zdecydowali się na usunięcie panelu dotykowego z tunelu środkowego. Wcześniej można było na nim kreślić litery do wpisania adresu w nawigacji. Była to mocna inspiracja Audi, ale jak widać nie przyjęło się to jakoś specjalnie, w czym na pewno pomógł Android Auto i obsługa głosowa. Teraz w miejscu ekranu jest… coś. Ani to uchwyt na telefon, ani podstawka. Dziwne.

DS 4
DS 4 © WP Autokult | Mateusz Lubczański

Zamówienia na odświeżonego DS4 ruszą 2 lipca. Pierwszych sztuk u dealerów można spodziewać się po wakacjach. Ceny, na razie, nie są znane

  • DS 4
  • DS 4
  • DS 4
  • DS 4
  • DS 4
  • DS 4
  • DS 4
  • DS 4
  • DS 4
[1/9] DS 4 Źródło zdjęć: WP Autokult | Mateusz Lubczański
Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem