Dziś nic lepszego nie zobaczycie. Ken Block szaleje w Las Vegas

Electrikhana – taka jest nazwa najnowszej odsłony Gymkhany Kena Blocka. Nazwa zdradza, że po raz pierwszy popularny amerykański kierowca rajdowy przesiadł się w swojej serii filmów do auta elektrycznego. Jeśli boicie się, że to był zły pomysł, to uspokajamy – jest grubo.

ElectrikhanaElectrikhana
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

W 2023 r. Formuła 1 zagości w Las Vegas – najszybsi kierowcy wyścigowi świata będą walczyć na głównych ulicach tego słynnego miasta, jadąc z ogromnymi prędkościami między kasynami. Jednak już teraz swoje widowisko przygotował Ken Block. Tradycyjnie dla Gymkhany mamy efektowne poślizgi, bączki, skoki czy przejazdy na milimetry ciasną trasą. Jak zawsze wideo robi ogromne wrażenie.

Tym razem jednak jest nieco inne. Niektórzy pewnie będą kręcili nosem. Tytuł "Electrikhana" mówi wszystko. Ken Block zostawił w garażu swoje spalinowe zabawki i zasiadł za kierownicą elektrycznego Audi S1 Hoonitrona. Oczywiście tu nazwa też nie jest przypadkowa, gdyż również wyglądem samochód ten nawiązuje do kultowego Audi Quattro S1.

Ken Block’s ELECTRIKHANA: High Stakes Playground; Las Vegas, in the Audi S1 HOONITRON

Zresztą ten rajdowy klasyk pojawia się podczas Electrikhany. I nie jest to jedyna legenda niemieckiej marki na tym wideo. Możemy podziwiać m.in. konstrukcje, które przyniosły Audi triumfy w Le Mans, a także tego, który za ich kierownicami te zwycięstwa odnosił, czyli Toma Kristensena.

Elektryczny napęd oczywiście oznacza inną niż zwykle ścieżkę dźwiękową. Choć trochę brakuje ryku wyczynowego silnika spalinowego, to i tak jest zaskakująco dobrze. Tu na pierwszy plan wysuwa się pisk opon i świst silnika elektrycznego, który pasuje do całości. Brak głośnego wydechu pozwala też usłyszeć to, co jest charakterystyczne dla wyczynowych maszyn, a normalnie nie jest dobrze rejestrowane przez mikrofon – mechaniczny dźwięk przeniesienia napędu i pracy wszystkich podzespołów w aucie pozbawionym wygłuszenia.

Electrikhana
Electrikhana © Materiały prasowe
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy