Elektryczna Klasa G z rewolucyjną technologią. Podbije rynek?

Wielkimi krokami zbliża się premiera Mercedesa EQG, czyli elektrycznej Klasy G. Nowe informacje napływają do nas stopniowo, a ostatnie wieści mówią o zastosowaniu nowego rozwiązania, które znacznie zwiększy zasięg.

Mercedes-Benz Concept EQG z 2021 rokuMercedes-Benz Concept EQG z 2021 roku
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes
Kamil Niewiński

Mercedes EQG może być jedną z najbardziej elektryzujących (dosłownie) premier 2024 roku. O znaczeniu popularnej Gelendy nie musimy chyba za wiele mówić, dlatego też zaimplementowanie do tego auta napędu elektrycznego wywołuje naprawdę wiele dyskusji. W ostatnich dniach pojawiło się w kontekście tego modelu wiele nowych informacji, o których informowały portale Electrek i Motor1.

Elektryczna klasa G ma mieć do dyspozycji aż cztery silniki elektryczne, co oczywiście przełoży się na sporą moc i w domyśle świetny napęd 4x4. Jako że w tym roku swój facelifting ma otrzymać spalinowa klasa G, elektryczna odmiana ma być oparta właśnie na poliftingowej wersji auta. Najwięcej zainteresowania generują jednak doniesienia o akumulatorach, które mają nieść ze sobą prawdziwą rewolucję.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nietypowy test nowego Mercedesa klasy G: jak się żyje z luksusową terenówką na co dzień

Baterie będą dostarczają przez amerykański start-up Sila, który opracował akumulatory z anodą krzemową. Produkt ten trafił na rynek pod nazwą Titan Silicon, a Mercedes EQG będzie pierwszym autem w historii wykorzystującym tę technologię. Jej zastosowanie ma pozwolić na uzyskanie zasięgu na poziomie ponad 500 km - o 20 proc. więcej niż w przypadku użycia klasycznych baterii.

Wybrane dla Ciebie

Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Idą nowe wymogi UE. Samochody mogą znów podrożeć
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Polacy w Niemieckiej fabryce. Chcą zmian i miejsc w radzie zakładowej
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Tesla Model Y Performance wjechała do polskich salonów. "Telefony się urywają"
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Test: Porsche Taycan Turbo S – król elektryków, wersja odświeżona
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Na prawym fotelu w Mercedesie-AMG GT XX Concept po "świątyni prędkości" – rekord to dopiero początek
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Kia nie chce odwrotu od elektryków. "To będzie kosztować fortunę"
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Oto nowe Volvo XC70. Fani marki nie będą zachwyceni
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie
Chińczycy z kolejnym rekordem. Zrobili najszybszego elektryka na świecie