Elektryczna Klasa G z rewolucyjną technologią. Podbije rynek?

Mercedes-Benz Concept EQG z 2021 roku
Mercedes-Benz Concept EQG z 2021 roku
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes
Kamil Niewiński

10.04.2023 16:23, aktual.: 11.04.2023 08:59

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wielkimi krokami zbliża się premiera Mercedesa EQG, czyli elektrycznej Klasy G. Nowe informacje napływają do nas stopniowo, a ostatnie wieści mówią o zastosowaniu nowego rozwiązania, które znacznie zwiększy zasięg.

Mercedes EQG może być jedną z najbardziej elektryzujących (dosłownie) premier 2024 roku. O znaczeniu popularnej Gelendy nie musimy chyba za wiele mówić, dlatego też zaimplementowanie do tego auta napędu elektrycznego wywołuje naprawdę wiele dyskusji. W ostatnich dniach pojawiło się w kontekście tego modelu wiele nowych informacji, o których informowały portale Electrek i Motor1.

Elektryczna klasa G ma mieć do dyspozycji aż cztery silniki elektryczne, co oczywiście przełoży się na sporą moc i w domyśle świetny napęd 4x4. Jako że w tym roku swój facelifting ma otrzymać spalinowa klasa G, elektryczna odmiana ma być oparta właśnie na poliftingowej wersji auta. Najwięcej zainteresowania generują jednak doniesienia o akumulatorach, które mają nieść ze sobą prawdziwą rewolucję.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baterie będą dostarczają przez amerykański start-up Sila, który opracował akumulatory z anodą krzemową. Produkt ten trafił na rynek pod nazwą Titan Silicon, a Mercedes EQG będzie pierwszym autem w historii wykorzystującym tę technologię. Jej zastosowanie ma pozwolić na uzyskanie zasięgu na poziomie ponad 500 km - o 20 proc. więcej niż w przypadku użycia klasycznych baterii.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (7)
Zobacz także