Elektryczne porsche z technologią Rimaca. Niemcy i Chorwaci zacieśniają współpracę

Rimac to chorwacka firma specjalizująca się w tworzeniu elektrycznych aut sportowych, która od 2018 roku współpracuje z Porsche. Niemcy zwiększyli właśnie swoje udziały do blisko 25 proc. Co to oznacza dla obu stron?

Produkcyjny Rimac C_Two ma zadebiutować jeszcze w 2021 roku.Produkcyjny Rimac C_Two ma zadebiutować jeszcze w 2021 roku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Rimac
Aleksander Ruciński

Mate Rimac to człowiek, którego nie trzeba przedstawiać żadnemu wielbicielowi motoryzacji. Młody, chorwacki biznesmen, który zaczynał od elektrycznego driftowozu, w niedługim czasie stworzył prężnie działające przedsiębiorstwo zajmujące się tworzeniem napędów na prąd i zasilanych nimi pojazdów elektrycznych.

Szybko okazało się, że rozwiązania Rimaca cechują się wysoką wydajnością. Do tego stopnia, że inni producenci wyrazili chęć korzystania z jego podzespołów. Stąd umowa z Kią i Hyundaiem, czy wspomnianym Porsche. Niemiecko-chorwacka współpraca zaczęła się w 2018 roku. Właśnie wtedy Porsche wykupiło 10 proc. udziałów Rimaca w zamian za dostęp do podstaw know-how.

W 2019 roku udziały Porsche wzrosły do 15,5 proc. by w marcu 2021 roku sięgnąć imponujących 24 proc. Na mocy nowego porozumienia Rimac staje się głównym dostawcą kluczowych podzespołów wykorzystywanych w elektrycznych modelach z Zuffenhausen.

W tle pojawiają się już plotki dotyczące planów zwiększenia udziałów w przyszłości. Być może nawet do 50 proc. oraz ewentualnego wcielenia Rimaca w struktury koncernu Volkswagena. Nieoficjalnie mówi się nawet o przejęciu Bugatti przez chorwacką firmę i wprowadzeniu legendy z Molsheim do świata elektryfikacji.

Na razie jednak pewne jest tylko to, że chorwacka manufaktura zaczyna odgrywać ważną rolę w światowej elektryfikacji. Co warte odnotowania, nie rezygnuje przy tym z własnych projektów. Jeszcze w tym roku mamy poznać długo oczekiwaną produkcyjną wersję 1900-konnego modelu C_Two.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach