WAŻNE
TERAZ

Prezydent wetuje kolejną ustawę. "Przepisy zagrażają wolnościom Polaków"

Elektryczne porsche z technologią Rimaca. Niemcy i Chorwaci zacieśniają współpracę

Rimac to chorwacka firma specjalizująca się w tworzeniu elektrycznych aut sportowych, która od 2018 roku współpracuje z Porsche. Niemcy zwiększyli właśnie swoje udziały do blisko 25 proc. Co to oznacza dla obu stron?

Produkcyjny Rimac C_Two ma zadebiutować jeszcze w 2021 roku.Produkcyjny Rimac C_Two ma zadebiutować jeszcze w 2021 roku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Rimac
Aleksander Ruciński

Mate Rimac to człowiek, którego nie trzeba przedstawiać żadnemu wielbicielowi motoryzacji. Młody, chorwacki biznesmen, który zaczynał od elektrycznego driftowozu, w niedługim czasie stworzył prężnie działające przedsiębiorstwo zajmujące się tworzeniem napędów na prąd i zasilanych nimi pojazdów elektrycznych.

Szybko okazało się, że rozwiązania Rimaca cechują się wysoką wydajnością. Do tego stopnia, że inni producenci wyrazili chęć korzystania z jego podzespołów. Stąd umowa z Kią i Hyundaiem, czy wspomnianym Porsche. Niemiecko-chorwacka współpraca zaczęła się w 2018 roku. Właśnie wtedy Porsche wykupiło 10 proc. udziałów Rimaca w zamian za dostęp do podstaw know-how.

W 2019 roku udziały Porsche wzrosły do 15,5 proc. by w marcu 2021 roku sięgnąć imponujących 24 proc. Na mocy nowego porozumienia Rimac staje się głównym dostawcą kluczowych podzespołów wykorzystywanych w elektrycznych modelach z Zuffenhausen.

W tle pojawiają się już plotki dotyczące planów zwiększenia udziałów w przyszłości. Być może nawet do 50 proc. oraz ewentualnego wcielenia Rimaca w struktury koncernu Volkswagena. Nieoficjalnie mówi się nawet o przejęciu Bugatti przez chorwacką firmę i wprowadzeniu legendy z Molsheim do świata elektryfikacji.

Na razie jednak pewne jest tylko to, że chorwacka manufaktura zaczyna odgrywać ważną rolę w światowej elektryfikacji. Co warte odnotowania, nie rezygnuje przy tym z własnych projektów. Jeszcze w tym roku mamy poznać długo oczekiwaną produkcyjną wersję 1900-konnego modelu C_Two.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda prototypem: Cupra Raval VZ - hot hatch naszych czasów
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Test: Renault Espace - szybko poszło!
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Pierwsza jazda: Jeep Compass - wyróżnić się w rodzinie
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Problem z elektrykami. Producenci już mówią wprost
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Pierwsza jazda: Opel Mokka GSE – nie oceniaj książki po okładce
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Dacia podbija stawkę. Nowa hybryda z napędem 4x4 i fabryczne LPG
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
Elektryczne Porsche Cayenne wycenione w Polsce. Jest tańsze od spalinówki
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇