Elektryczny Hummer prawie gotowy. Premiera jesienią

Projekt, w który nie do końca wszyscy wierzyli, nareszcie nabiera rzeczywistych kształtów. Mowa o elektrycznym Hummerze, który będzie produkowany przez amerykańską firmę GMC. W sieci pojawiła się właśnie oficjalna zapowiedź modelu wraz z planowaną datą premiery.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

GMC Hummer zadebiutuje jesienią 2020 roku, a równy rok później pojawi się w salonach. Czego powinniśmy się spodziewać? Terenowej bestii z potężnym, elektrycznym napędem. Auto ma być rywalem dla m.in. Tesli Cybertruck. Czym GMC zamierza skusić klientów?

Przede wszystkim mocą wynoszącą równe 1000 KM przekazywaną na wszystkie 4 koła. Za zasilenie elektrycznych silników w prąd odpowiadać mają wydajne baterie Ultium, będące autorskim projektem General Motors. Ich pojemność nie jest jeszcze znana. Wiadomo jednak, że są to akumulatory odporne na wielokrotne ładowanie dużą mocą.

Jeśli wierzyć zapewnieniom Amerykanów, Hummera będzie można ładować nawet urządzeniami o mocy 350 kW, co powinno znacząco skrócić proces uzupełniania baterii. Wrażenie robią też zapowiadane osiągi - osiągnięcie pierwszej setki potrwa około 3 sekundy.

First Ever GMC HUMMER EV | “Quiet Revolutionaries” | GMC

Wiadomo też, że nowy Hummer stylistyką i charakterem będzie nawiązywał do spalinowych poprzedników, choć należy spodziewać się znacznie lepszego wyposażenia i nowoczesnego, cyfrowego wnętrza. Ciekawie zapowiada się też możliwość demontowania paneli dachu, co pozwala szybko zmienić pojazd w kabriolet lub pickupa.

Szczegóły wersji produkcyjnej mamy poznać jeszcze tej jesieni. Rok później GMC zamierza wystartować z oficjalną sprzedażą. Mniej więcej wtedy do salonów wjedzie również Tesla Cybertruck. Zapowiada się więc ciekawy pojedynek.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki