Elektryczny Opel Mokka-e doczeka się ostrej wersji OPC. Nie liczcie na wiele mocy

Opel Mokka-e będzie dostępny w sportowym wydaniu OPC/VXR. Potwierdził to sam dyrektor zarządzający Vauxhalla, Stephen Norman. Niestety, jak wynika z zapowiedzi, raczej nie ma co liczyć na spektakularną moc.

Opel Mokka-e będzie dostępny także w sportowym wydaniu.Opel Mokka-e będzie dostępny także w sportowym wydaniu.
Źródło zdjęć: © fot. Filip Buliński
Aleksander Ruciński

Stephen Norman udzielił niedawno wywiadu brytyjskiemu magazynowi AutoExpress. Dzieląc się planami Vauxhalla na przyszłość, poinformował, że w 2022 roku na rynek trafi elektryczna Mokka-e w sportowym wydaniu VXR. Auto w kontynentalnej Europie miałoby być oznaczane jako OPC - dotychczas te 3 litery były zarezerwowane dla najmocniejszych samochodów marki.

"Chcemy zaprezentować Mokkę VXR (OPC) na początku 2022 roku. Będzie napędzana silnikiem elektrycznym" - powiedział Norman. "Jeśli pytacie o prędkość maksymalną i przyspieszenie, będą więcej niż wystarczające. Poprawę osiągów można jednak realizować także w inny sposób".

Co powinniśmy przez to rozumieć? Cóż, dyrektor Vauxhalla najwyraźniej zasugerował, że Mokka e VXR/OPC nie będzie przesadnie mocnym samochodem. Bardzo możliwe, że pod maską znajdziemy ten sam napęd, co w standardowej odmianie elektrycznej. Mowa o 136-konnym silniku stosowanym z powodzeniem w wielu modelach koncernu PSA.

Poprawa osiągów najprawdopodobniej będzie dotyczyć nie napędu, lecz zawieszenia, układu kierowniczego oraz - być może - aerodynamiki, co sprawi, że Mokka-e VXR/OPC zapewni więcej emocji podczas jazdy. "To samochód wyczynowy w szlachetniejszym znaczeniu tego słowa, podporządkowany nie tylko szybkości. Nie powinniśmy mieć powodów do wstydu w starciu z gamą ST jednego z naszych konkurentów" - dodał Stephen Norman.

Skoro producent rzuca rękawicę Fordowi, musi być pewny swego. Czy słusznie? Pozostaje mieć nadzieję, że odpowiedź poznamy już niebawem.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Oto nowe auto z Chin. Zapomnieli, że zdjęcia pojawią się w sieci
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne