Dopłaty do aut elektrycznych - przedsiębiorcy mogą liczyć na więcej

125 tysięcy zł. to maksymalna kwota zakupu dla aut elektrycznych objętych państwowymi dopłatami. Jak się jednak okazuje, w przypadku przedsiębiorców będzie to kwota netto, co realnie podwyższa limit i pozwala skorzystać z większej oferty pojazdów.

Nissan Leaf jest jedną z ciekawszych propozycji w segmencie aut elektrycznych. Niestety jest zbyt drogi, by uzyskać dopłatę przy jego zakupie.Nissan Leaf jest jedną z ciekawszych propozycji w segmencie aut elektrycznych. Niestety jest zbyt drogi, by uzyskać dopłatę przy jego zakupie.
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Limity kwotowe wpływające na decyzję o przyznaniu państwowych dopłat przy zakupie pojazdów elektrycznych nie spotkały się z ciepłym przyjęciem potencjalnych zainteresowanych. Przy obecnych cenach takich aut kwota 125 tysięcy złotych wydaje się niewystarczająca. Oferta modeli mieszczących się w tym przedziale jest bowiem bardzo ograniczona.

W praktyce chętni na skorzystanie z dopłaty mają do wyboru: Smarta ForFour oraz ForTwo, Volkswagena E-Up! oraz Opla Corsę-E. Mini Cooper S E, Renault Zoe, BMW i3, czy popularny na świecie Nissan Leaf okazują się już zbyt drogie, by zmieścić się w kwocie 125 tysięcy złotych. Ministerstwo finansów cały czas pracuje nad projektem. Na częściowe ułatwienia mogą liczyć przedsiębiorcy.

W ich przypadku realna, maksymalna kwota zakupu wynosić będzie bowiem 154 tysiące złotych, ponieważ 125 tys. proponowane przez rząd dla przedsiębiorców jest kwotą netto. Oznacza to, że na mocy nowych przepisów firmy będą miały większy wybór modeli niż przeciętny Kowalski, choć na razie nadal nie zmienia to zbyt wiele - w praktyce dostępna oferta rozszerzy się jedynie o Renault Zoe wycenione na 133 900 zł.

Nissan Leaf za 157 700 zł, czy VW e-Golf wyceniony na 169 490 zł wykraczają nawet poza limity dla przedsiębiorców. Jednakże trzeba przyznać, że oferta pojazdów elektrycznych sukcesywnie się poszerza, co może oznaczać, że za jakiś czas, podwyższona kwota dla przedsiębiorców da im bardziej wymierne korzyści.

Wstępny projekt dokumentu przewiduje dopłatę w wysokości do 36 tys. zł dla pojazdów elektrycznych oraz do 75 tys. zł dla samochodów na wodór, CNG lub LNG.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
Tesla z dalszymi spadkami na kluczowych rynkach w Europie
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀