Powrót do Diesla. Nawet Niemcy nie chcą elektryków

Niemiecki Federalny Urząd Transportu Drogowego podzielił się informacjami dotyczącymi rejestracji pojazdów w lutym 2024 roku. Elektryfikacja transportu idzie tak, jak można było się tego spodziewać – bez dopłat elektryki notują gorsze wyniki, a emisja dwutlenku węgla wzrosła.

Stacja ładowania samochodów elektrycznychStacja ładowania samochodów elektrycznych
Źródło zdjęć: © autokult
Mateusz Lubczański

217 388 nowych samochodów osobowych znalazło swoje domy w Niemczech, co oznacza wzrost o 5,4 proc. w stosunku do roku 2023. Rynek powoli wraca do normalności po pandemii, kryzysie półprzewodnikowym oraz wojnie.

Największy procentowy wzrost wśród marek krajowych wykazało Porsche (66,5 proc.), a za nimi znalazły się Smart i Opel. Straciły Audi (prawie 22 proc.), Mini i Mercedes. Najwięcej udziału w rynku ma Volkswagen – 18,6 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Ciekawe dane dotyczą jednak układów napędowych. Silniki benzynowe znalazły się w 77 106 pojazdach, co oznacza wzrost o 2,3 proc. w porównaniu z lutym 2023. Diesle? 42 153 aut, czyli wzrost o 9,7 proc. Hybrydy? Proszę bardzo: 69 367 samochodów, plus 17,6 proc. sprzedaży (w tym plug-iny – plus 22,3 proc.).

Przejdźmy do pojazdów elektrycznych. To 27 479 aut, czyli jest to spadek o 15,4 proc. Mają one 12,6 proc. rynku. Co istotne, średnia emisja dwutlenku węgla z nowozarejestrowanych aut wzrosła o 2,5 proc. i wyniosła 122,8 g/km. Wynika to z dużej popularności SUV-ów.

Taka sytuacja na niemieckim rynku wynika ze zrezygnowania z dopłat do pojazdów elektrycznych oraz niepewności klientów. Obawa przed nowym napędem łączy się z dużą ceną pojazdu. Wynik takiego połączenia widać od razu.

Wybrane dla Ciebie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem
Nowa Dacia za 3900 euro? Wystarczy być mniej zamożnym Włochem