Był raj dla aut elektrycznych. Teraz wycofują przywileje

Norwegia, która jeszcze do niedawna była postrzegana jako elektromobilny raj, rezygnuje z kolejnych przywilejów dla użytkowników aut elektrycznych. Koniec z jazdą po buspasach w Oslo.

W Oslo aż roi się od aut elektrycznychW Oslo aż roi się od aut elektrycznych
Źródło zdjęć: © wikimedia

Podczas gdy elektromobilność w większości krajów Europy dopiero raczkuje, w Norwegii auta na prąd są czymś zupełnie normalnym. Szczególnie w Oslo, samochodów elektrycznych jest tak wiele, że tamtejsze władze postanowiły zrezygnować ze specjalnych przywilejów przewidzianych dla tego typu pojazdów. Od 6 maja 2024 roku ich kierowcy nie pojadą już buspasami.

Powód? Samochodów na prąd jeżdżących po buspasach zrobiło się tak wiele, że powodują one opóźnienia w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Władze Oslo musiały więc podjąć trudną decyzję i nadać absolutny priorytet publicznym autobusom.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla X Plaid - wkurzająca, a i tak będziesz się chwalić

Warto jednak odnotować, że decyzja - przynajmniej na razie - nie jest ostateczna. Póki co ma obowiązywać jedynie na czas przebudowy tunelu Hammersborg i modernizacji tunelu Vaterlands oraz związanego z tym zamknięcia obwodnicy miasta.

Nie zmienia to jednak faktu, że przywilejów dla norweskich kierowców elektryków jest coraz mniej. Kilka lat temu wycofano się m.in. z braku opłat za wjazd do centrum czy darmowych parkingów. Teraz dochodzą do tego ograniczenia w korzystaniu z buspasów.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Kosztuje prawie tyle, co poprzednik, ale oferuje więcej
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
Hiszpanie przeznaczą 1,3 mld euro na dopłaty do elektryków. Zaskakująco śmiałe cele
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟