Był raj dla aut elektrycznych. Teraz wycofują przywileje

Norwegia, która jeszcze do niedawna była postrzegana jako elektromobilny raj, rezygnuje z kolejnych przywilejów dla użytkowników aut elektrycznych. Koniec z jazdą po buspasach w Oslo.

W Oslo aż roi się od aut elektrycznychW Oslo aż roi się od aut elektrycznych
Źródło zdjęć: © wikimedia

Podczas gdy elektromobilność w większości krajów Europy dopiero raczkuje, w Norwegii auta na prąd są czymś zupełnie normalnym. Szczególnie w Oslo, samochodów elektrycznych jest tak wiele, że tamtejsze władze postanowiły zrezygnować ze specjalnych przywilejów przewidzianych dla tego typu pojazdów. Od 6 maja 2024 roku ich kierowcy nie pojadą już buspasami.

Powód? Samochodów na prąd jeżdżących po buspasach zrobiło się tak wiele, że powodują one opóźnienia w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Władze Oslo musiały więc podjąć trudną decyzję i nadać absolutny priorytet publicznym autobusom.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tesla X Plaid - wkurzająca, a i tak będziesz się chwalić

Warto jednak odnotować, że decyzja - przynajmniej na razie - nie jest ostateczna. Póki co ma obowiązywać jedynie na czas przebudowy tunelu Hammersborg i modernizacji tunelu Vaterlands oraz związanego z tym zamknięcia obwodnicy miasta.

Nie zmienia to jednak faktu, że przywilejów dla norweskich kierowców elektryków jest coraz mniej. Kilka lat temu wycofano się m.in. z braku opłat za wjazd do centrum czy darmowych parkingów. Teraz dochodzą do tego ograniczenia w korzystaniu z buspasów.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony