Europa też chce produkować baterie samochodowe. Ma się tym zająć PSA i Total

Wspólne konsorcjum takich gigantów jak francuskie PSA i Total ma przejąć rynek produkcji baterii do aut elektrycznych, by uniezależnić się od producentów chińskich i amerykańskich. Dzięki temu Europa ma być wobec nich konkurencyjna i produkować najlepsze samochody na świecie.

Francuzi mocno idą w elektromobilność i angażują się w produkcję baterii.Francuzi mocno idą w elektromobilność i angażują się w produkcję baterii.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Autokult Elektromobilność

Tak ogłoszono podczas konferencji prasowej w Paryżu, w której udział wzięli szef resortu gospodarki i finansów Francji Bruno Le Maire, jego niemiecki odpowiednik Peter Altmaier i unijny komisarz do spraw energii Marosz Szefczovicz. Współpraca niemieckich i francuskich firm ma na celu rozwój technologii oraz wiedzy na temat produkcji baterii samochodowych, które są pieśnią przyszłości przemysłu motoryzacyjnego.

  • Wyzwanie dla Europy polega na tym, by nadal konstruować najlepsze i najbardziej popularne samochody na świecie. I dlatego właśnie musimy posiąść kompetencje w tych obszarach - powiedział Peter Altmaier.

Przypomnijmy tylko, zupełnie na marginesie, że najpopularniejsze samochody na świecie produkują Amerykanie oraz Japończycy, a w ścisłej czołówce światowej, z europejskich modeli znalazły się jedynie trzy volkswageny.

[b]Najlepiej sprzedające się modele samochodów na świecie w 2018 r.:[/b]

  1. Toyota Corolla
  2. Ford F Series
  3. Toyota RAV4
  4. Honda Civic
  5. VW Tiguan
  6. VW Golf
  7. Honda CR-V
  8. VW Polo
  9. Toyota Camry
  10. Chevrolet Silverado

Tymczasem European Battery Alliance (EBA), czyli sojusz na rzecz rozwoju europejskich mocy produkcyjnych baterii samochodowych, ma się składać z takich firm jak Peugeot, Opel oraz producent baterii Safta. Ta ostatnia to firma należąca do koncernu Total.

W ubiegłym tygodniu o warunkach wsparcia dla takich konsorcjów rozmawiali w Brukseli przedstawiciele Polski, Belgii i Niemiec oraz komisarze unijni. Bo oczywiście bez dofinansowania się nie obejdzie. Rządy Niemiec i Francji zaoferowały łącznie 1,7 mld euro pieniędzy publicznych na projekt, który pozwoli uniezależnić Europę od dostaw baterii z Azji.

Problemem jest nie tylko produkcja

Europa jest zależna od producentów baterii do samochodów elektrycznych, ale nie tylko. Również podstawowe surowce pozostają poza kontynentem. Występują głównie w Ameryce Południowej i Azji. Jak informuje tygodnik "Le Point", Szwecja, Finlandia i Portugalia podjęły już współpracę w poszukiwaniu surowców, a Belgia i Polska w produkcji składników chemicznych.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: Nowe Subaru Uncharted i odświeżona Solterra – przyszłość marki w Europie
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Polska premiera: Lexus ES – przygotowany do nowej roli
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy
Ile przejedzie elektryk na odzyskanej energii? Po odpowiedź zjechałem Cuprą Tavascan z jednej z najwyższych dróg Europy