Europa też chce produkować baterie samochodowe. Ma się tym zająć PSA i Total

Wspólne konsorcjum takich gigantów jak francuskie PSA i Total ma przejąć rynek produkcji baterii do aut elektrycznych, by uniezależnić się od producentów chińskich i amerykańskich. Dzięki temu Europa ma być wobec nich konkurencyjna i produkować najlepsze samochody na świecie.

Francuzi mocno idą w elektromobilność i angażują się w produkcję baterii.
Francuzi mocno idą w elektromobilność i angażują się w produkcję baterii.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Autokult Elektromobilność

06.05.2019 | aktual.: 13.03.2023 14:11

Tak ogłoszono podczas konferencji prasowej w Paryżu, w której udział wzięli szef resortu gospodarki i finansów Francji Bruno Le Maire, jego niemiecki odpowiednik Peter Altmaier i unijny komisarz do spraw energii Marosz Szefczovicz. Współpraca niemieckich i francuskich firm ma na celu rozwój technologii oraz wiedzy na temat produkcji baterii samochodowych, które są pieśnią przyszłości przemysłu motoryzacyjnego.

  • Wyzwanie dla Europy polega na tym, by nadal konstruować najlepsze i najbardziej popularne samochody na świecie. I dlatego właśnie musimy posiąść kompetencje w tych obszarach - powiedział Peter Altmaier.

Przypomnijmy tylko, zupełnie na marginesie, że najpopularniejsze samochody na świecie produkują Amerykanie oraz Japończycy, a w ścisłej czołówce światowej, z europejskich modeli znalazły się jedynie trzy volkswageny.

[b]Najlepiej sprzedające się modele samochodów na świecie w 2018 r.:[/b]

  1. Toyota Corolla
  2. Ford F Series
  3. Toyota RAV4
  4. Honda Civic
  5. VW Tiguan
  6. VW Golf
  7. Honda CR-V
  8. VW Polo
  9. Toyota Camry
  10. Chevrolet Silverado

Tymczasem European Battery Alliance (EBA), czyli sojusz na rzecz rozwoju europejskich mocy produkcyjnych baterii samochodowych, ma się składać z takich firm jak Peugeot, Opel oraz producent baterii Safta. Ta ostatnia to firma należąca do koncernu Total.

W ubiegłym tygodniu o warunkach wsparcia dla takich konsorcjów rozmawiali w Brukseli przedstawiciele Polski, Belgii i Niemiec oraz komisarze unijni. Bo oczywiście bez dofinansowania się nie obejdzie. Rządy Niemiec i Francji zaoferowały łącznie 1,7 mld euro pieniędzy publicznych na projekt, który pozwoli uniezależnić Europę od dostaw baterii z Azji.

Problemem jest nie tylko produkcja

Europa jest zależna od producentów baterii do samochodów elektrycznych, ale nie tylko. Również podstawowe surowce pozostają poza kontynentem. Występują głównie w Ameryce Południowej i Azji. Jak informuje tygodnik "Le Point", Szwecja, Finlandia i Portugalia podjęły już współpracę w poszukiwaniu surowców, a Belgia i Polska w produkcji składników chemicznych.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)